اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139310273020164

با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان مدیریت، بهره‌وری و یهینه‌سازی انرژی

نخستین همایش تخصصی ممیزی و مدیریت انرژی در شیراز برگزار می‌شود

کد: 139310273020164

https://goo.gl/71Ef3U

، تهران , (اخبار رسمی): سی‌ام بهمن ماه 93، برای نخستین بار، «همایش ممیزی و مدیریت انرژی» با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان مدیریت، بهره‌وری و بهینه‌سازی انرژی، توسط گروه مهندسی شایگان و با استناد به استانداردهای بین‌المللی حوزه مدیریت انرژی در سالن همایش دانشگاه شیراز برگزار می‌گردد.

همایش تخصصی ممیزی و مدیریت انرژی مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی

دبیر اجرایی همایش، با اشاره به حضور صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه مدیریت، بهره‌وری و بهینه‌سازی انرژی در این نشست تخصصی، بررسی مفاهیم ممیزی انرژی، قوانین و معیارهای مصرف انرژی در صنایع مختلف، آشنایی با استانداردهای بین‌المللی و فرآیند ممیزی خارجی را به عنوان محورهای اصلی این برنامه برشمرد.

فرهاد زارعی، مدیر گروه مهندسی شایگان در زمینه دلایل و ضرورت‌های برگزاری این همایش به «بازار خدمات آموزشی بوبه» گفت: «امروزه یکی از نیازهای مبرم جوامع و صنایع در تمامی کشورها مساله انرژی است و از جمله دلایل اصلی توجه به مبحث انرژی، می‌توان به محدودیت منابع تجدیدناپذیر، هزینه بالای سوخت، آلودگی‌های زیست‌محیطی و بحران انرژی و مفهوم توسعه پایدار که هدف غایی تمامی جوامع می‌باشد اشاره کرد. بهینه‌سازی انرژی با اندازه‌گیری صحیح، ممیزی انرژی و در نهایت مدیریت انرژی، یکی از مهم ترین ابزارها جهت مواجهه با چالش‌های فوق می‌باشد. به عبارت ساده، بهینه‌سازی مصرف انرژی به معنای انتخاب الگوی صحیح و بکارگیری روش‌ها و سیاست‌‌های درست در مصرف انرژی با بهره‌گیری اصولی از علوم نوین و استانداردهاست که علاوه بر تضمین رشد اقتصادی، موجب کاهش تخریب منابع انرژی و اثرات سوء ناشی از استفاده ناصحیح آن بر محیط زیست و جامعه می‌گردد.»

زارعی، که مجموعه تحت مدیریت وی، سال ها تجربه در پیاده‌سازی سیستم های مدیریت انرژی در صنایع تولیدی مختلف را داشته است، در زمینه جزئیات این همایش افزود: «برای نخستین بار است که همایشی تخصصی در این سطح در زمینه ممیزی و مدیریت انرژی در کشور برگزار می‌شود و خوشبختانه در این برنامه صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه مدیریت، بهره‌وری و بهینه‌سازی انرژی حضوری فعال دارند.»

در این راستا، دبیر اجرایی این همایش، برخی موضوعات محوری این نشست تخصصی را چنین اعلام کرد:

  • اصول و مفاهیم ممیزی انرژی در صنعت و ساختمان
  • وضعیت مصرف و شدت انرژی در ایران و مقایسه آن با کشور‌های صنعتی
  • بررسی قوانین و استاندارد‌ها و معیارهای مصرف انرژی در صنایع مختلف
  • آشنایی با استاندارد ISO 50001
  • معرفی پروژه‌های اصلی بین‌المللی در حوزه سیستم مدیریت انرژی
  • فرآیند ممیزی خارجی و اخذ گواهی برای سیستم مدیریت انرژی

وی در پایان یادآور شد: «از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش، برپایی غرفه و معرفی محصولات و خدمات مرتبط با موضوع انرژی است که از این طریق شرکت‌های تولیدکننده محصولات حوزه انواع انرژی، ساختمان هوشمند، محصولات سبز و دوستدار انرژی و هم‌چنین سازمان‌های فعال در زمینه انرژی به معرفی خدمات خود خواهند پرداخت. مخاطبین این همایش که از فعالان مباحث مدیریت و ممیزی انرژی در سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی هستند، در کنار کارشناسان اهل فن و متخصصین و همچنین دانشجویان، از دستاوردها و آخرین فن‌آوری‌ها و محصولات و خدمات مرتبط با موضوع همایش بازدید به عمل خواهند آورد.»

لازم به ذکر است که علاوه بر ارائه جزوات آموزشی ، در پایان همایش نیز به شرکت کنندگان گواهی‌نامه معتبر از موسسه IQS انگلستان اعطاء خواهد شد. مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت بوبه به آدرس boobe.ir مراجعه نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بوبه، بازار مجازی خدمات آموزشی کشور

بازار مجازی خدمات آموزشی "بوبه" عرضه کننده انواع دوره‌ها، کارگاه‌ها،‌ همایش‌های تخصصی از معتبرترین برندهای آموزشی کشورمی باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://bit.ly/1xE79V9
لینک ثبت نام در نخستین همایش ممیزی و مدیریت انرژی
رویدادمرتبط:

| برگزاری نخستین همایش ممیزی و مدیریت انرژی