اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394063047804562

دعوت آکادمی برند ایران از دوستدان حوزه فیلم و برند

یادگیری اصول برندسازی با تماشای فیلم های مطرح سینما

کد: 1394063047804562

http://j.mp/1KwPm8J

، تهران , (اخبار رسمی): مجموعه برنامه‌های Brand Moviez با نمایش فیلم‌های برتر سینما و مرتبط با حوزه‌ برندسازی می‌کوشد با بهره‌گیری از اساتید مجرب این حوزه، به تحلیل این آثار از سوی برندسازان بپردازد. در سلسله برنامه‌های Brand Moviez فیلم‌هایی برای نمایش انتخاب می‌شوند که مباحث روانشناختی، فلسفی، تصویرسازیِ ذهنی، کاشت‌ و نگاشت تفکر و ژرف‌سازی برندها را دستمایه کار خود قرار داده‌اند.

یادگیری اصول برندسازی با تماشای فیلم های مطرح سینما

آکادمی برند ایران به عنوان مرکز تخصصی آموزش فناوری‌های برندسازی و مدیریت برند، با همکاری سینماتک پردیس قلهک به منظور آشنایی و ارتقای هر چه بیشتر دانش علاقه‌مندان حوزه برند با تکنیک‌های برندسازی، اقدام به برگزاری مجموعه برنامه‌های Brand Movies کرده است

به گزارش روابط عمومی آکادمی برند ایران، در صنعت سینما که یکی از پیشرفته‌ترین صنایع است، از تکنیک‌های مختلف هنری، بصری و روانشناسی برای اتصال به ذهن مخاطب استفاده می‌شود که بسیاری از آنها مشابه تکنیک‌های حوزه برندسازی هستند. برخی فیلم‌ها نیز محل اصلی رشد بسیاری از برندها بوده‌اند. از این‌رو آکادمی برند ایران به عنوان مرکز تخصصی آموزش فناوری‌های برندسازی و مدیریت برند، با همکاری سینماتک پردیس قلهک به منظور آشنایی و ارتقای هرچه بیشتر دانش علاقه‌مندان حوزه برند با تکنیک‌های برندسازی، اقدام به برگزاری مجموعه برنامه‌های  Brand Moviez کرده است.

مجموعه برنامه‌های Brand Moviez با نمایش فیلم‌های برتر سینما و مرتبط با حوزه‌ برندسازی می‌کوشد با بهره‌گیری از اساتید مجرب این حوزه، به تحلیل این آثار از زاویه برندسازی بپردازد. در سلسله برنامه‌های Brand Moviez فیلم‌هایی برای نمایش انتخاب می‌شوند که مباحث روانشناختی، فلسفی، تصویرسازیِ ذهنی، کاشت‌ و نگاشت تفکر و ژرف‌سازی برندها را دستمایه کار خود قرار داده‌اند. فیلم‌هایی که در این مجموعه به نمایش درمی‌آیند، به برندهای بزرگی تبدیل شده‌اند و در دل خود بازیگران و عواملی را دارند که هریک برندهای شخصی قدرتمندی هستند. می‌توان گفت که این فیلم‌ها پلتفرمی را برای پرورش و رشد برندهای دیگر فراهم کرده‌اند و در واقع از لایه‌هایی تودرتو از برندها تشکیل شده‌اند. اصولاً هر برندی برای آنکه جایگاهی در جامعه بیابد، بایستی به یکی از جریان‌های اصلی فکری جامعه متصل شود و فیلم‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به همین دلیل در کنار دیگر فیلم‌ها، آثاری با موضوعات مهم اجتماعی نیز مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت و از آنجا که در بسیاری از این فیلم‌ها از تکنیک‌های روانشناسی و برندسازی استفاده شده است، تحلیل فلسفی و ژرف آنها با نگاه برندسازی، درس‌های بسیاری را برای علاقه‌مندان به این حوزه به همراه خواهد داشت.

اولین جلسه از مجموعه برنامه‌های Brand Moviez بیستم شهریورماه 1394 با سخنرانی دکتر شهریار شفیعی و استقبال علاقه‌مندان به حوزه برند و سینما به میزبانی سینماتک پردیس قلهک برگزار شد. در این جلسه مخاطبان به تماشای فیلم Inception ساخته کریستوفر نولان نشستند و سپس دکتر شفیعی، موسس و مدیر علمی آکادمی برند ایران، به ایراد سخنرانی درباره فیلم پرداخت. Inception .فیلمی علمی، فلسفی و دلهره‌آور با بازی لئوناردو دی‌کاپریو محصول سال 2010 است. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار در بخش‌های فیلمبرداری، تدوین صدا، میکس صدا و جلوه‌های ویژه شد و در چهار بخش دیگر‌ نیز نامزد بوده است. در فیلم Inception دی‌کاپریو نقش یک استخراج‌کننده افکار را دارد که با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد، افکار آنها را استخراج می‌کند. او این توانایی را دارد زمانی که دیگران در خواب هستند، وارد رویاهایشان شود و اسرار کلیدی آنها را از ذهنشان برباید، اما او در این داستان وارد چالشی جدید می‌شود که در آن باید ایده‌ای را به ضمیر ناخودآگاه یک شخص القا کند.

پس از نمایش فیلم، شهریار شفیعی به تحلیل ابعاد روانشناختی، فلسفی و نشانه‌شناسی فیلم از سویه برندسازی پرداخته، ابعاد برندشده فیلم را تبیین کرد و شیوه‌های تصویرسازی برندها در ذهن مخاطب را مورد واکاوی قرار داد. از نظر وی، به دلیل گستردگی و عمق این فیلم، می‌توان از جنبه‌های مختلف روانشناختی، روایی، جلوه‌های بصری، متافیزیکی، فلسفی و ... فیلم لذت برد و در واقع Inception در همه این زمینه‌ها به برند تبدیل شده است.

 شفیعی با تشریح رابطه بین کاشت ایده در ذهن و برندسازی گفت: «همانند داستان اصلی فیلم Inception، در برندسازی نیز ما به دنبال کاشت یک ایده و فکر در ذهن مخاطب هستیم. جدای از بُعد مالی و سودآوری برند، زمانی که در مورد ذهینت‌سازی، تصویرسازی و شیوه ساخت ذهن صحبت می‌کنیم، در واقع در حال صحبت در مورد برندسازی هستیم. در برندسازی نیز باید بر روی لایه‌های عمیق‌ ذهن کار کرد و در دنیای امروز دیگر نمی‌توان با اتکا بر مزیت‌های عملکردی پا به عرصه رقابت نهاد. در ادامه نیز دکتر شفیعی به تحلیل کهن‌الگویی فیلم و بررسی رابطه آن با مباحث حوزه برند پرداخت.»

یادآور می‌شود که مجموعه برنامه‌‌های Brand Moviez ادامه خواهد یافت و میزبان دوستداران این حوزه خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از برنامه‌های آتی در سایت  آکادمی برند ایران به آدرس www.IranBrandAcademy.com عضو شوند و برای دسترسی به مقالات علمی و جدیدترین اخبار برند نیز به وبسایت www.brandztech.com مراجعه کنند.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی برند ایران

گروه تخصصی برندتک به مدیریت شهریار شفیعی، با 15 سال سابقه در امر آموزش و مشاوره برندسازی در اردیبهشت 94، آکادمی برند ایران را افتتاح کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]