اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395030956451501

وب در خدمت هنر

کد: 1395030956451501

https://goo.gl/QTpk6a

، تهران , (اخبار رسمی): روزنامه جام جم با اشاره به جایگاه مهم هنر در زندگی روزمره، از مقبولیت و محبوبیت استفاده از آثار و دست سازه های هنری در جامعه ایرانی سخن گفته است. نیازی که البته با مشکلات فراوانی برای هنردوست و هنرمند همراه است. ویژه نامه کلیک در صفحه ویژه خود به سراغ استارت آپ پروانه آرت رفته که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند.

وب در خدمت هنر - مصاحبه با ویژه نامه کلیک روزنامه جام جم

نظر مشتری برای تیم پروانه خیلی مهم است، یک بار کاربری محصولی را انتخاب و تا مرحله پرداخت نیز رفته، اما ناگهان از خرید منصرف شده است. به او زنگ زدیم و متوجه شدیم چون در کارتش پول نیست، خرید نکرده است. ما آن زمان این حالت پرداخت را در سایت نداشته ایم. به همین دلیل کالا را به عنوان هدیه برایش فرستادیم.

استارت آپ پروانه آرت یکی از کسب و کار های نوپا و موفق در اکوسیستم کارآفرینی ایران به حساب می آید. این استارت آپ در اصل یک بستر آنلاین و مناسب برای معرفی و فروش دست سازه های هنری است که از حدود 10 ماه پیش فعالیت خود را به صورت جدی شروع کرده و سرعت رشد قابل توجهی هم در همین مدت کوتاه داشته است.
این روزنامه از قول مریم عرفانی-یکی از موسسان این استارت آپ- نقل می کند: « هنرمندان تولیدات‌ خود را به دو روش می‌فروشند؛ یکی به‌صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی و دیگری به‌صورت فروش از طریق مغازه‌ها. در هر دو روش مشکلاتی وجود دارد که هم به ضرر هنرمند است و هم خریدار. در فروش آنلاین از طریق شبکه‌های اجتماعی چون محصول از طریق یک فروشگاه شناخته شده و مطمئن فروخته نمی‌شود، مردم کمتر اعتماد می‌کنند و مدیریت حساب کاربری در شبکه اجتماعی که معمولا از طریق اینستاگرام انجام می‌شود نیز برای هنرمند دشوار است. همچنین در این روش امکان مقایسه برای کاربر با سختی همراه است. در روش فروش از طریق مغازه‌ها نیز ساخته‌های هنرمندان با قیمتی بالاتر از آنچه هنرمند برای محصولش در نظر گرفته فروخته می‌شود و درصد زیادی از فروش نصیب صاحب فروشگاه می‌شود. ضمن این‌که هنرمند مدیریتی روی محصولش ندارد و در حقیقت گمنام باقی می‌ماند، زیرا مشتری اطلاعاتی از سازنده و برند آن کسب نمی‌کند.»
عرفانی در گفته های خود روی برند سازی و معرفی هنرمند تاکید زیادی دارد و معتقد است که این موضوع یکی از مواردی است که در بعضی سایت ها مشابه به آن توجه نمی شود.

وی درباره انتخاب هنرمندان و نحوه کار این سایت به خبرنگار روزنامه جام جم می گوید: « افرادی وجود دارند که آثار هنرمندان دیگر را کپی می‌کنند و می‌فروشند. چون کیفیت برای تیم پروانه‌آرت اهمیت زیادی دارد سوالاتی را از هنرمندانی که می‌خواهند با آنها کارشان را شروع کنند می‌پرسند تا به اطمینان کامل برسند. هنرمندان محصولاتی را که خودشان تولید می‌کنند در سایت پروانه آرت قرار می دهند و می فروشند. تیم پروانه آرت روی این فرآیند نظارت می‌کند، اما دخالتی در آن ندارد. 
حتی ارسال کالا نیز توسط خود هنرمند برای مشتری انجام می‌شود و سایت پروانه آرت محصولی را انبار نمی‌کند. او در توجیه استفاده از این روش می‌گوید دوست نداشته تا یک فروشگاه آنلاین صنعتی راه بیاندازد، بلکه قصد داشته تا به نفع هنرمندان کار کند و شأن و جایگاه‌شان حفظ شود.»
در ادامه این مصاحبه عرفانی از تحقیق و بررسی چندماهه بر روی این پروژه و فعالیت 6 ماهه تیمشان در یکی از مراکز شتاب دهنده می گوید که به نظر او بسیار در سرعت گرفتن و پیشرفت کار آنها موثر بوده است.

عرفانی درباره درآمدزایی این ایده و سودهی آن، این طور می گوید: « سود دهی استارت‌آپ حداقل یک سال طول می‌کشد، در صورتی که زمان یکساله هم خیلی خوشبینانه است.» 
به گفته او درآمدزایی پروانه آرت به این صورت است که 20 درصد از سهم فروش محصول هنری نصیب سایت می‌شود. به گفته این بانوی کارآفرین، هنرمند محصولات را قیمت‌گذاری می‌کند. عرفانی می‌گوید پولی از هنرمند بابت ارائه محصول در سایت گرفته نمی‌شود و اگر هم محصول فروش نرود، درصدی به پروانه آرت تعلق نمی‌گیرد.

او همچنین از اهمیت رضایت متقابل در سایت می گوید و اضافه می کند: « نظر مشتری برای تیم پروانه آرت خیلی مهم است، یک بار کاربری محصولی را سفارش داده و تا مرحله پرداخت نیز رفته، اما ناگهان از خرید منصرف شده است. به او (مشتری) زنگ زدیم و متوجه شدیم چون متوجه شده در کارتش پول نیست، خرید نکرده است. ما آن زمان این حالت پرداخت را در سایت نداشته ایم. به همین دلیل کالا را به عنوان هدیه برایش فرستادیم.»

عرفانی در پاسخ به سوالی درباره کم بودن خانم های فعال در حوزه آی تی به خبرنگار جام جم می گوید درگیر تبعیض جنسیتی نشده است. او می‌گوید : "خانم‌ها ظرفیت و توانمندی‌های بالایی دارند و حتی اعتماد به نفس‌شان از آقایان بیشتر است، فقط باید خودشان را باور کنند.»

لینک کامل مصاحبه

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پروانه آرت

پروانه بازاری برای خرید و فروش مستقیم دست سازه ها و آثار منحصر به فرد هنری است که توسط آن هنرمندان می توانند به راحتی و با کمک ما آثار خود را با برند خود معرفی کرده و با علاقه مندان آن ها ارتباط برقرار کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]