اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042666055362

اطلاعیه ای در مورد اخبار منتشره

بانک ملت متعلق به دولت نیست

کد: 1395042666055362

http://goo.gl/tkyCMU

، تهران , (اخبار رسمی): بانک ملت متعلق به دولت نبوده و هیچگونه شعبه ای در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی ندارد.

بانک ملت برای دولت نیست

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک ملت، پیرو اطلاعیه قبلی بمنظور تنویر افکار عمومی درمورد برخی ابهامات مطروحه در رسانه های جمعی به اطلاع می رساند؛

 1- شخصیت حقوقی بانک ملت  سهامی عام  بوده و در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس قرار دارد. در حال حاضر حدود نوزده درصد سهام این بانک  در اختیار دولت بوده و تنها یکی از 5 عضو هیات مدیره بانک ملت ، نماینده دولت و چهار عضو دیگر نماینده سایر سهامداران شامل موسسات تولیدی و تجاری بخش خصوصی و عموم مردم می باشد. شایان ذکر است در سه دوره گذشته مدیرعامل بانک هیچگاه نماینده دولت نبوده است.

2- تسهیلات پرداختی در بانک ملت در قالب عقود اسلامی مشمول نرخ سود و کارمزد ارائه خدمت وفق مصوبات شورای پول واعتبار می باشد. لذا پرداخت هرگونه تسهیلات با نرخ سود صفر درصد دراین بانک امکان پذیر نیست.

3- بانک ملت هیچگونه شعبه ای در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی ندارد.

4- پذیرش سپرده و پرداخت سود به سپرده گذاران در این بانک وفق مصوبات شورای پول واعتبار و در قالب بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد بدیهی است بانک  ها  بعنوان واسطه وجوه و در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا نمی توانند منابع خود را در پروژه هایی بکار گیرند که سودی کمتر از نرخ تجهیز منابع داشته باشند.

درخاتمه تصریح می کند ارائه خدمات واتخاذ تصمیمات مدیریتی در این بانک وفق ضوابط و مقررات و براساس بررسی های کارشناسی  و فارغ از اعمال نظر اشخاص حقیقی و حقوقی  صورت می پذیرد؛ لذا  ادعای هرگونه  اعمال فشار و یا دخالت  برون سازمانی در تصمیمات حرفه ای بانک تکذیب می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک ملت

بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ 29 آذر 1358 مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل و با شماره 38077 در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه