اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050470635617

با بهره مندی از فناوری های نوین

سرمایه گذاری در قشم تسهیل شد

کد: 1395050470635617

http://goo.gl/LKB0U0

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از باز شدن پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری با هدف کاهش زمان و تسهیل در ارائه خدمات از طریق فناوری های نوین به متقاضیان فعالیت های اقتصادی در قشم، خبر داد.

سرمایه گذاری در قشم تسهیل شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: رهبر معظم انقلاب در بند 11 سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی کشور، استفاده از فناوری های نوین را به عنوان یکی از چهار ماموریت مهم اجرایی در مناطق آزاد مورد تاکید قرار داده اند.
وی ادامه داد: راه اندازی پنجره واحد خدمات با بهره مندی از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ، نقش مهمی در تحقق سه بند دیگر سیاست های اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد از جمله فراهم کردن تسهیلات تولید برای فعالان اقتصادی، افزایش صادرات و تامین نیاز مالی صنعت با جذب سرمایه گذاران خارجی خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه راه اندازی سیستم پنجره واحد خدمات از سوی دولت تدبیر و امید به مناطق آزاد تکلیف شده است، افزود: قشم با راه اندازی این سیستم به پایلوت پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور تبدیل خواهد شد.
وی یادآور شد: فاز نخست این سامانه آماده ارائه خدمات آنلاین در زمینه صدور مجوز فعالیت اقتصادی در قشم شامل صدور، تمدید، اصلاح و ابطال در حوزه های مختلف تجاری، خدماتی، گردشگری، صنعتی و نفت و گاز می باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با تکمیل سامانه پنجره واحد در قشم، متقاضیان سرمایه گذاری از جمع آوری و تحلیل اطلاعات، طراحی فرآیندها، پیاده سازی و اجرا و در نهایت نظارت مستمر و به روز رسانی این سامانه برخوردار می شوند.
وی، هدف از راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری را ساده سازی جریان های اطلاعات بین این سازمان و سرمایه گذاران و کاهش اتلاف وقت فعالان اقتصادی و پیشگیری از اعمال سلایق شخصی در این فرآیند اعلام کرد.
مومنی ادامه داد: تسهیل فرآیند صدور مجوزها و شروع کسب و کار، حذف تشریفات زاید، کنترل پروژه ها، اثر بخشی مطلوب و به موقع اطلاعات و پردازش سریع تر و همچنین تاخیر کمتر در ارائه خدمات بدون نیاز به حضور فعالان اقتصادی از دیگر اهداف راه اندازی پنجره واحد در قشم است.
به گفته وی، متقاضیان و سرمایه گذاران همچنین می توانند از خدمات ثبت شرکت ها شامل تعیین نام و ثبت شرکت در گام نخست فاز اول راه اندازی پنجره واحد نیز به طور غیرحضوری بهره مند شوند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: تا اطمینان کامل از بی عیب بودن این سامانه، متقاضیان می توانند علاوه بر استفاده از رویه های موجود سازمانی و بصورت موازی با ورود به پرتال سازمانی سازمان منطقه آزاد قشم به آدرس زیر از خدمات الکترونیکی پنجره واحد نیز استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار