اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051980735600

شبکه همراه اول میزبان یک میلیون مشترک اپراتورهای دیگر

توسعه شبکه برای ارتقا به نسل بالاتر

کد: 1395051980735600

http://goo.gl/lIYX5o

، تهران , (اخبار رسمی): توجه به اینکه تلفن همراه بیش از 90 درصد مشترکین نسل سه را پشتیبانی می کند، اولویت همراه اول توسعه نسل سه بوده است و تاکنون 7500 سایت نسل سه راه اندازی شده که بزرگترین شبکه نسل سه در کشور است.

توسعه شبکه برای ارتقا به نسل بالاتر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اوحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در  مراسم  بیست و دومین سالروز آغاز عرضه سیم کارت در ایران،  گزارش مختصری از فعالیت های این اپراتور ارائه داد.
وی با بیان اینکه طی 18 سال ابتدایی راه اندازی شبکه همراه اول 34 عنوان و در طی چهار سال اخیر 95 عنوان محصول و خدمت ارائه شده است، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که همراه اول در برنامه پنج ساله راهبردی خود محصولاتی متناسب با نیاز مشترکین خود ارائه می دهد.
صدوقی در ادامه با اشاره به استقبال از سیم کارت های دائمی همراه اول با توجه به طرح فروش اقساطی و همچنین باندلینگ صورت گرفته، گفت: سیم کارت های واگذار شده همراه اول در خرداد ماه امسال از مرز 80 میلیون گذشت و در سه ماهه اول سال، 2.5 میلیون مشترک جدید جذب کرد که از این رقم 187 هزار سیم کارت دائمی و 2 میلیون و254 هزار سیم کارت اعتباری است. وی همچنین با اشاره به واگذاری 300 هزار سیم‌کارت دانش‌آموزی از تلاش همراه اول برای توجه به دغدغه والدین در این بخش یاد کرد.
مدیرعامل همراه اول در ادامه به وضعیت رومینگ ملی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 289 هزار مشترک ایرانسل و 669 هزار مشترک رایتل از شبکه همراه اول استفاده می کنند که در مجموع این رقم به بیش از 900 هزار مورد رسیده و در روزهای تعطیل از مرز یک میلیون هم می‌گذرد و این موضوع نشان دهنده پوشش گسترده شبکه این اپراتور است.
وی با بیان اینکه همراه اول 59 درصد سهم بازار را در اختیار و حجم سنگینی از برنامه توسعه را در یک سال آینده دارد، در خصوص آخرین وضعیت پوشش این اپراتور گفت: هم اکنون  1242 شهر (100درصد شهرها) و 61722 روستا (86.9 درصد روستاها) و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده های کشور و در مجموع 96.5 درصد پوشش جمعیتی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است. ضریب نفوذ اپراتور اول 78.5 درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با 270 اپراتور در 112 کشور جهان برقرار است.
مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به توسعه شبکه باند پهن (نسل سه و چهار) اظهار داشت: با توجه به اینکه تلفن همراه بیش از 90 درصد مشترکین نسل سه را پشتیبانی می کند، اولویت همراه اول توسعه نسل سه بوده است و تاکنون 7500 سایت نسل سه راه اندازی شده که بزرگترین شبکه نسل سه در کشور است.
وی با بیان اینکه هم اکنون شبکه نسل سه و چهار در 1056 شهر و دهستان کشور  توسعه پیدا کرده، گفت: 318 سایت نسل 4 راه اندازی شده که در سال جاری برنامه سنگینی برای توسعه شبکه این نسل نیز داریم.
صدوقی با اشاره به رشد بالای ترافیک دیتا در شبکه همراه اول گفت:‌ در فروردین 92، ترافیک دیتا 87 ترابایت بوده که در تیر ماه امسال به 18341 ترابایت رسیده است که رشد 211 برابری را در طی سه سال شاهد بودیم. از فروردین امسال تا تیرماه نیز ترافیک 1.5 برابر شده و تقاضای سنگینی از سوی مشترکین وجود دارد. با توجه به روند رشد مصرف دیتا پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، درآمد این بخش به بیش از 20 درصد از کل درآمد عملیاتی افزایش یابد.
مدیرعامل همراه اول در ادامه گفت: تا پایان فاز هفت، 31 هزار سایت راه اندازی می شود که شامل 10 هزار سایت نسل سه و 10 هزار سایت نسل چهار است و تمامی 11 هزار سایت نسل دو همراه اول نوسازی کامل می شود. بر این اساس، به روزترین و جوان ترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز خواهیم داشت.
صدوقی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال درآمد شرکت 2663 میلیارد تومان و 746 میلیارد تومان سود خالص آن بوده است و در بین شرکت های بورسی از لحاظ درآمدی بهترین هستیم، گفت: ارزش هر سهم همراه اول در طی سه ماه گذشته و بعد از مجمع عمومی این شرکت حدود 20 درصد رشد کرده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از خصوصی سازی علی رغم اینکه سهم دولت کم شده اما منافع آن بیشتر شده است، گفت: سال گذشته 5165 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده و مجموع پرداختی ما در طی 7 سال گذشته و پس از خصوصی سازی 25 هزار و 873 میلیارد تومان بوده که 474 درصد رشد پرداختی به دولت را شاهد هستیم.
صدوقی با بیان اینکه همراه اول در دو دوره متوالی در جشنواره فاوا رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه کشور را به دست آورده است، گفت: متاسفانه تاکنون نتایج فاوای امسال اعلام نشده و ما همچنان منتظر اعلام نتایج هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همراه اول

شرکت ارتباطات سیار ایران بیش از 56 میلیون مشترک دارد. 1169 شهر و بیش از 69 هزارکیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش اپراتور اول است. ضریب نفوذ همراه اول حدود 74 درصد و ارتباط رومینگ بین الملل این اپراتور با 271 اپراتور در112 کشور برقرار است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]