اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060499035617

از سوی مدیرعامل منطقه و همزمان با هفته دولت صورت گرفت

بازدید از شش پروژه صنعت نفت و انرژی قشم

کد: 1395060499035617

http://goo.gl/zMEl7o

، تهران , (اخبار رسمی): حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در هفته دولت به اتفاق تنی چند از مشاوران، معاونان و مدیران این سازمان از شش طرح عظیم حوزه نفت و انرژی در این منطقه بازدید کردند.

بازدید از شش پروژه صنعت نفت و انرژی قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، تیم سازمان منطقه آزاد قشم در این بازدیدها ابتدا از طرح تولید برق فاز اول شرکت قشم مولد به ظرفیت 70 مگاوات شامل دو واحد توربین گازی F5 و یک واحد توربین گازی F6 و تولید بخار به ظرفیت 230 تن در ساعت و 800 متر مکعب آب در ساعت و ایستگاه پست برق 230 کیلو ولت و چهار خط خروجی 230 کیلوولت که با 100درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح می باشد، بازدید کردند.

عملیات اجرایی طرح تولید آب و برق فاز دو شرکت قشم مولد نیز به ظرفیت تولید 500 مگاوات برق امروز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد.
بنا به این گزارش جمع سرمایه گذاری شرکت قشم مولد به یک بیلیون و 500 میلیارد ریال بالغ می شود که تا کنون 800 میلیارد ریال آن در فاز یک و بخشی از فاز دو این مجموعه هزینه شده است.
در دومین بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از طرح های حوزه نفت و انرژی، عملیات اجرایی احداث طرح پالایشگاه تولید قیر و فرآورده از نفت خام سنگین شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریال آغاز شد و براساس برنامه ریزی ها قرار است این طرح مهم حوزه نفت آبان ماه سال 1397 به بهره برداری برسد.
طرح سوخت رسانی و خدمات جانبی به کشتی های عبوری در خلیج فارس مربوط به شرکت جندی شاپور با 180 میلیون یور سرمایه گذاری هم از دیگر پروژه هایی بود که عملیات اجرایی آن در نخستین روز از هفته دولت در منطقه آزاد قشم آغاز شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از طرح تولید آب و برق شرکت تولید انرژی گستر قشم به ظرفیت تولید 500 مگاوات برق و 100 هزار متر مکعب آب در روز که یک نیروگاه 160 مگاواتی آن به ارزش 50 میلیون یورو وارد سایت شده است خبر داد.
طرح احداث پالایشگاه گاز هنگام (شیرین سازی گاز) با 85 درصد پیشرفت فیزیکی که روزانه بالغ بر 2.2 میلیون متر مکعب گاز از فِلر جمع آوری می کند و در فرآیند مصرف واحدهای صنعتی قرار می دهد نیز مورد بازدید حمید رضا مومنی و تیم همراه قرار گرفت.
این مجموعه صنعتی روزانه بالغ بر 30 میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد می کند که انتظار می رود با همت مسئولان نسبت به کسر بودجه و راه اندازی هرچه سریعتر این طرح بزرگ صنعتی اقدام شود.
شرکت ستاره قشم که هم اکنون مراحل پایانی فاز اول عملیات سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس را در منطقه آزاد قشم طی می کند نیز امروز مورد بازدید تیم سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.
ظرفیت فاز اول این پروژه نفتی 52 هزار و 300 تن نفت و گازوئیل می باشد و براساس برنامه ریزی های تیم مهندسی این مجموعه شرایط برای افزایش ظرفیت آن تا دو میلیون تن سوخت در سال امکانپذیر است.
سرمایه گذاری بخش ساحلی این طرح که تا دو ماه آینده برای سوخت رسانی به کشتی ها آماده می شود 850 میلیارد ریال می باشد.
بیشترین بخش های این پروژه توسط صنعتگران و مهندسان ایرانی ساخته شده و بعضی از ماشین آلات آن نیز از خارج کشور تهیه و در محل پروژه نصب شده است.
همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) جزیره قشم نیز همانند سایر نقاط کشور شاهد افتتاح طرح ها و عملیات اجرایی پروژه های مختلف است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار