اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608105054772

با حضور بیش از 600 شرکت برگزار شد

سومین کنفرانس صادرکنندگان ایران-افغانستان

کد: 13950608105054772

http://goo.gl/975Y0M

، تهران , (اخبار رسمی): بیش از 600 صادرکننده در سومین کنفرانس زودل که در 4 شهریور 1395 تحت عنوان کنفرانس صادرکنندگان ایران (صادرات به افغانستان) با موفقیت در تهران برگزار شد، گرد هم آمدند.

www.zoodel.com

به گزارش زودل،  در این کنفرانس جمعی از رؤسای اتاق مشترک ایران و افغانستان و همچنین مدیران و صاحب نظران دو کشور حضور داشتند و شرکت های کوچک و متوسط از فرصت پیش آمده برای گسترش تعاملات خود با سایر شرکت ها و آشنایی با کشور افغانستان به عنوان مقصد صادراتی بهره مند شدند. در این کنفرانس ابتدا «مظفر علیخانی» دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: خوشبختانه افغانستان از مزیت های فراوانی برخوردار هست .

وی افزود: ایرانی ها علاقمند هستند که در گام اول در بخش زیربنایی مثل بخش معدن و صنعت سرمایه گذاری داشته باشند و طبیعی است در گام های بعدی در بخش کشاورزی بعنوان کشت فرا سرزمینی سرمایه گذاری کنند.

در ادامه حسین سلیمی نائب رئیس اول اتاق مشترک با بررسی روابط تجاری ایران و افغانستان راهکارهای توسعه صادرات به این کشور ارائه داد.

همچنین آرش یونسی رئیس اتاق تجارت بلخ به بررسی ظرفیت های صادراتی در ولایت بلخ و سعد خطیبی رئیس اتاق تجارت هرات به بررسی ظرفیت های صادراتی در ولایت هرات پرداختند.

"استاد سید مسعود" استاد اقتصاد دانشگاه کابل به بررسی اقتصاد افغانستان و فرصت های تجاری پرداخت و خواستار تولید اقتصادی در افغانستان شد و گفت پیشرفت افغانستان پیشرفت ایران است و محصولاتی که به افغانستان صادر میشوند باید استاندارد باشند چرا که کنترل کیفیت خیلی مهم است.

وی افزود اگر ایرانی ها سرمایه گذاری صنعتی را رونق دهند باعث خلق در آمد برای هر دو کشور می شود .

استاد مسعود تصریح کرد : نادانستنی ها در افغانستان زیاد است متاسفانه در افغانستان موسسه تحقیقات ملی نداریم و بازار در افغانستان مجهول و نامعلوم است، ما باید بازار را در افغانستان مشخص کنیم .

نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران نیز ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این کنفرانس گفت: افغانستان و ایران هم ریشه و هم پیشینه هستند و مکمل یکدیگر می باشند .

 سفیر افغانستان در ایران خاطر نشان کرد : افغانستان سرزمین فرصت هاست و سرشار از سرمایه های طبیعی است .

نصیر احمد نور گفت : امروز در سطح منطقه پروژه های بزرگی راه اندازی شده و می شود که ایران و افغانستان محوریت آنرا تشکیل میدهند که از جمله آن میتوان به موافقت نامه سه جانبه ی تجاری ترانزیتی چابهار که در جوزای سال گذشته امضاء شد اشاره نمود.

 بررسی مشکلات و چالش های پیش روی تجار توسط دو رایزن بازرگانی ایران و افغانستان، بررسی مسائل بانکی توسط مدیرعامل بانک توسعه صادرات و راهکارهای کاهش ریسک های تجاری در افغانستان توسط عضو هئیت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران از جمله محورهای سخنرانی این کنفرانس  بود.

جهانبخش سنجابی از سازمان استاندارد ایران، مودودی از سازمان توسعه تجارت و غلامی از گمرک سایر سخنرانان این همایش  بودند.

مهرزاد خویی مدیرعامل شرکت زودل و متولی برگزاری این همایش نیز، در مورد راهکارهای فروش و بازاریابی و ورود به بازارهای بین المللی و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای از طریق بستر اینترنت را مورد بررسی قرار داد.

زودل (zoodel.com)  پیش از این نیز با برگزاری اولین کنفرانس صادرکنندگان ایران در تاریخ 16 بهمن 1394 افتخار برگزاری بزرگترین کنفرانس تخصصی در زمینه صادرات را با حضور جمعی از مسئولین عالی رتبه دولتی و بخش خصوصی و بیش از 1000 شرکت کننده را داشته است. همچنین دومین کنفرانس صادرکنندگان ایران با محوریت صادرات به ترکیه را نیز با حضور بیش از 500 شرکت کوچک و متوسط در تاریخ 6خرداد 1395 با موفقیت برگزار شد.
از دیگر برنامه های زودل برگزاری دو کنفرانس دیگر با محوریت صادرات به عراق در20 آبان 1395 و صادرات به روسیه در 30دی ماه 1395جهت کمک به شرکت های کوچک و متوسط برای صادرات است.
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سلسله کنفرانس های زودل و نحوه ثبت نام در این کنفرانس ها با دبیرخانه زودل 8 -021887046770 تماس حاصل فرمایید و یا به وب سایت conf.zoodel.com  مراجعه فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زودل (Zoodel)

زودل (Zoodel.com) با هدف تسهیل و بهبود تجارت و برای کمک به صادرات شرکت‌های ایرانی تأسیس شده است. شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را در وبسایت زودل معرفی کرده و با خدمات بازاریابی ما درکشورهای همسایه (افغانستان، عراق، ترکیه و عمان) و همچنین کشورهای جاده ابریشم (ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و روسیه) کسب و کار خود را گسترش دهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش