اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112856101

بررسی تاریخچه خیمه شب بازی در ایران

کد: 13950614112856101

http://goo.gl/rKjw6T

، تهران , (اخبار رسمی): فرهنگسرای هنگام همزمان با جشنواره تابستانی 95 نشست نقد و بررسی تاریخچه نمایش خیمه شب بازی در ایران را روز دوشنبه 15شهریور ماه برگزار می کند

بررسی تاریخچه خیمه شب بازی در ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای هنگام، نمایش خیمه شب بازی یکی از نمایش های بی همتای عروسکی در ایران زمین است.در این  سبک از نمایش عروسک و انسان  بایکدیگر نقش آفرینی می کنند. در خیمه شب بازی تنها عروسک ها نیستند که قصه را بازسازی می کنند بلکه مرشد و عروسک و حتی گاهی نوازنده کمانچه باهم قصه را پیش می برند.

در خیمه شب بازی مرشد برخلاف سنت معمول، قصه گو و نقال و روایتگر نیست بلکه یکی از بازیگران است که میان او عروسک ها ارتباط عاطفی وحتی عمل نمایش برقرار می کنند.آنها باهم مهربانند، قهر و آشتی، مهر و کین میان آن دو جریان دارد و گاهی درگیری میان انسان و عروسک در نمایش حادثه ساز می شود.

در این برنامه فاطمه پیرهادی کارشناس هنری در رابطه با پیشینه اجرای این هنر اصیل در کشورمان به سخنرانی می پردازد.

در ادامه این نشست نمایش خیمه شب بازی توسط هنرمندان برگزار می شود.

علاقه مندان جهت حضور در این برنامه می توانند در تاریخ اعلام شده از ساعت 17تا 19به فرهنگسرای هنگام واقع در میدان رسالت، میدان الغدیر، خیابان دلاوران، خیابان آزادگان، جنب فروشگاه شهروند مراجعه و با تلفن77496138تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مسئولیت اماکن فرهنگی و فرهنگسراهای شهر نگرشی معطوف به دورنمای اصلی توسعه فرهنگی دارد و در تلاش است تا به تقویت فرهنگ ملی و اسلامی کلانشهر تهران با توجه به خصلت‌های ویژه شهری‌اش و طراحی و تبیین مبانی لازم برای آن بپردازد. این سازمان در تعامل با مخاطبان، به برقراری ارتباطات دوسویه و همچنین ارایه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مخاطب، توجه خاصی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر