اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614113345617

چهار اسکله داخلی و یک اسکله بین المللی در جزیره احداث می شود

"باسعیدو"درگاه جدید تردد مسافران قشم

کد: 13950614113345617

http://goo.gl/HHWud5

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت اسکله جدید مسافری در روستای باسعیدو قشم با هدف خدمت به مردم غرب این جزیره خبر داد.

"باسعیدو"درگاه جدید تردد مسافران قشم

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، فرزین حقدل با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: بندر رسمی روستای باسعیدو به عنوان خدمتی دیگر برای مردم روستاهای غرب جزیره قشم در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار گرفته و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: روزانه تعدادی شناور از روستای باسعیدو در منتهی علیه غرب جزیره قشم به سمت بندر لنگه، خمیر و کنگ تردد می کنند که ساخت این بندر می تواند شرایط مناسب تری برای سفرهای دریایی از این روستا فراهم کند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهارکرد: هم اکنون مسافران جزیره قشم از طریق سه اسکله داخلی شامل ذاکری، درگهان و لافت به سمت بندرعباس تردد می کنند و یک اسکله بین المللی (اسکله بهمن – خصب) هم به مسافران مسیر قشم به خصب عمان و بالعکس خدمات ارائه می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: با آماده سازی بندر باسعیدو، سفر مسافران از بندر لنگه، بندر خمیر و بندر کنگ به غرب جزیره قشم که از ظرفیت های بسیار ارزشمند حوزه گردشگری برخوردارند، افزایش یابد.
به گفته حقدل، طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل های دریایی حرا، دره تندیس ها، تنگه چاهکوه، چاه های تلا و بادگیرهای لافت، سواحل بکر، بام قشم، مساجد زیبا و قدیمی، برکه های آب، شناورسازی ها و شمار دیگری از زیبایی های قشم در غرب جزیره قرار دارد که مسافران در سفر به غرب جزیره قشم می توانند از این پتانسیل ها بهره ببرند.
وی با اعلام اینکه طی دو سال گذشته بیش از 30 کاشانه میهمان در روستاهای جزیره قشم دایر شده است، گفت: بسیاری از این خانه ها در روستاهای هدف گردشگری در غرب جزیره قشم ایجاد شده که خدمات مناسبی را به مردم ارائه می کنند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 117 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت های گرانبها در حوزه گردشگری، در جنوب ایران واقع شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار