اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115435423

صدقه 115میلیارد تومانی ایرانی ها

کد: 13950616115435423

http://goo.gl/y8rNYr

، تهران , (اخبار رسمی): ایرانی های نیکو کار در 5 ماه نخست امسال 115میلیارد تومان صدقه دادند.

صدقه 115میلیارد تومانی ایرانی ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، علی محمد ذوالفقاری،معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های این نهاد درارتباط با برگزاری جشن عاطفه ها و عید سعیدقربان، سیاست های کلی حوزه مشارکت های مردمی وفرهنگ سازی جهت افزایش جذب مشارکت های مردمی پرداخت.

 معاون مشارکتهای مردمی این نهاد با اشاره به اینکه هم اکنون دو دهک از جمعیت کشور، جامعه هدف کمیته امداد را تشکیل می دهند،گفت: هشت دهک از جمعیت کشور را افرادی تشکیل می دهند که امکانات کمک به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد را دارند. کمک به دهک های نیازمند جامعه شامل امکانات نقدی و غیر نقدی نیست بلکه کمک و مساعدت خیران به نیازمندان می تواند در قالب کارآفرینی برای افراد جویای کار و یا آموزش فرزندان تحت حمایت در ارتقای سطح تحصیلات آنان باشد. این در حالی است که تا کنون از همه توان مردم برای کمک به نیازمندان و فقرا استفاده نکرده ایم در حالی که توانایی مردم و خیران بیش از حجم نیاز فقراست.

وی 6 نیاز اصلی نیازمندان را معیشت ،اشتغال ، ازدواج، آموزش و بهداشت ودرمان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد با موسسات خیریه همانند سالهای گذشته همکاری می کند که این همکاری در قالب ارائه بانک اطلاعاتی محرومان به این خیریه ها جهت ارائه کمک های مردمی به نیازمندان واقعی است.

ذوالفقاری یکی از برنامه های اساسی کمیته امداد را بهره مندی از مناسبت های ملی و مذهبی در جهت جلب مشارکت های مردمی عنوان کرد و یادآور شد: مردم معین کمیته امدادهستند و با دانشی که در اختیار دارند مسیر مصرف درآمدهایشان را رصد می کنند.نحوه هزینه کرد کمکهای مردمی ،تاثیر مردم در فقر زدایی و شفاف سازی فعالیت ها وعملکرد کمیته امداد از توقعات منطقی و اساسی است که مردم از این نهاددارند.مشارکت های مردمی یکی از واحدهای تامین کننده منابع کمیته امداد و واحدهای سازمان دهنده مردم برای مشارکت در کارهای خیر است. این نهاد تاکنون از ظرفیت 10میلیون خانوار به عنوان معین و همکار خود برای خدمت رسانی به فقرا استفاده می کند.همچنین 10 میلیون خانوار ایرانی هیچگونه همکاری با کمیته امداد ازجمله مشارکت در طرح های اکرام و محسنین و صندوق های صدقات ندارند اما این نهاد تلاش می کند از دیگر ظرفیتهای اقشار مردم نیکوکار در مسیر توانمند سازی فقرا بهره مند شود.

ذوالفقاری به مسئولیت اجتماعی خیران اشاره کرد و گفت: هم اکنون 930 مرکزنیکوکاری در سطح کشور فعالیت می کنند که 20 میلیون نفر از جمعیت کشور راپوشش می دهند. سال گذشته از سوی مراکز نیکوکاری 129 میلیارد تومان در آمد کسب شده است. مردم خیر و نیکوکار کشورمان در پنج ماهه نخست سال جاری نیز 52میلیارد تومان به این مراکز کمک کرده اند.امسال یکهزار و 500 مرکز نیکوکاری درسطح کشور راه اندازی می شود. سال گذشته 26 درصد رشد درآمد نسبت به سال ما قبل آن داشته ایم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی صندوق های صدقات گفت: این نهاد ایمن سازی صندوق صدقات را به صورت ویژه و تخصصی در دستور کار خود قرار داده است بطوری که تا پایان آذر ماه سال جاری 20 هزار صندوق در تهران در قالب اصلاح و تعویض قفل ایمن می شوند. در راستای ایمن سازی صندوق صدقات ضمن آسیب شناسی منطقه، جانمایی این صندوق ها نیز در مکان هایی مناسب در دستور کار این حوزه قرار گرفته است. همچنین توسعه صندوق های صدقات در اماکن سر بسته جزو اولویت های کاری این معاونت قرار دارد. اکنون پرداخت صدقه از سه طریق صدقه پیامکی، الکترونیکی و سامانه #8877* انجام می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به درآمد سالانه صندوق های صدقات گفت: سال گذشته ایرانیان 270 میلیارد تومان صدقه داده اند که از این میزان 30 درصد صرف هزینه های مسکن، 17درصد امور فرهنگی، 16درصد تسهیلات قرض الحسنه و کارگشایی ، 16درصد ازدواج ، هشت درصد درمان و 2درصد مابقی نیز در دیگر سر فصل ها هزینه شده است. همچنین 115 میلیارد تومان در پنج ماهه نخست امسال از صندوق صدقات درآمد کسب شده است.

ذوالفقاری با اشاره پرداخت فرضیه زکات از سوی مردم خیر کشورمان گفت: این نهاد سال گذشته 231 میلیارد تومان درآمد از محل جمع آوری زکات کسب کرده است که 59 درصد آن زکات واجب بوده است. 50 درصد زکات جمع آوری شده صرف هزینه های عمرانی و مابقی برای رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا هزینه شده است. پرداخت کمک هزینه جهیزیه با هشت و نیم میلیارد تومان و درمان با چهار میلیارد تومان بیشترین اعتبار را در هزینه کرد زکات به خود اختصاص داده است.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها که در روزهای 26 شهریورو 11 مهرماه سال جاری در دو نوبت انجام می شود تصر یح کرد: جشن عاطفه ها به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت برای خانواده ها محسوب می شود. بر این اساس تا 20مهرماه هیچ فرزند یتیمی نباید بدون کیف و لباس بماند. خیران و نیکوکاران می تواند از طریق سامانه #1*8877* کمک های نقدی خود را برای جشن عاطفه ها واریز کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه