اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115465423

حمایت کمیته امداد از 650 هزار سالمند

کد: 13950616115465423

https://goo.gl/7YPaMT

، تهران , (اخبار رسمی): کمیته امداد بعد از تصویب قانون بیمه همگانی پوشش بیمه پایه درمان و مکمل و حمایت همه جانبه از اقشار آسیب پذیر و قشرضعیف جامعه را در دستور کار قرار داده است.

حمایت کمیته امداد از 650 هزار سالمند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، جعفر رحیمی، مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد با اشاره به خدمات بیمه مکمل کمیته امداد گفت: جامعه هدف بیمه شدگان کمیته امداد به دلیل بالا بودن هزینه های درمانی قادر به پرداخت فرانشیز هزینه های درمانی نیستند چرا که به هنگام بیماری تنها دارایی شان که سلامت است از دست می دهند لذا این نهاد به منظورکاهش هزینه های درمان و افزایش عدالت در سلامت، تمامی مددجویان را تحت پوشش بیمه مکمل با سرانه کمتر از 20 درصد سرانه جاری کشور قرار داده است.
وی افزود: این نهاد سال گذشته 560 میلیارد ریال برای بیش از 16 سرفصل بیمه مکمل ویژه برای 382 هزار متقاضی واجد شرایط، هزینه بیمه مکمل پرداخت کرده است.
رحیمی با بیان اینکه این نهاد در بسته بیمه مکمل به مددجویان خدمات ارزنده و متناسب با نیاز جامعه هدف را ارائه می کند افزود: هزینه نگهداری از بیماران نیازمند نگهداری شامل بیماران صعب العلاج، بیماران با ضایعات مختلف عصبی ـ حرکتی و سالمندان زمین گیر و هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توانبخشی در بهبود شرایط زندگی این افراد تامین و پرداخت می شود. سال گذشته 15 هزار بیمار زمین گیر با اعتبار 94 میلیارد ریال از این خدمات استفاده کرده اند.
رحیمی، تعداد بیمه شدگان شهری (بالای بیست هزار نفر) را یک میلیون و 400 هزار نفر عنوان کرد و گفت:سه میلیون و 800 هزارمددجوی کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه مکمل هستند.
وی خدمات درمانی غیربیمه ای را شامل خدمات تشخیصی و درمانی ضروری خارج از تعهد بسته بیمه پایه همچون دارو، تجهیزات و لوازم توانبخشی، دندانپزشکی، پیوند اعضای حیاتی، لیزیک چشم و هزینه های جانبی درمان (نگهداری بیماران نیازمند) و مابه التفاوت و فرانشیز خدمات مورد تعهد و همچنین خدمات جانبی درمان عنوان کرد.
رحیمی گفت: پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی همچون پروتزدندان مصنوعی، عینک وسمعک، رایگان بودن فرانشیز خدمات سنگ شکن، پرتو درمانی و شیمی درمانی و داروهای مصرفی و خدمات تشخیصی و درمانی بیماران خاص و صعب العلاج، جبران هزینه خرید کلیه و پوشش بیمه ای تجهیزات و لوازم مصرفی از دیگر موارد بسته خدمتی بیمه پایه مددجویان است اما سرانه بیمه پایه سال گذشته برای مددجویان تحت حمایت 19هزار و 500 تومان بوده است.
مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد افزود: ساماندهی اعزام بیماران به مراکز استانهای برخوردار با تسهیلاتی همچون پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ( هواپیما، قطار و اتوبوس)، ایجاد مراکز اقامتی برای بیماران و همراهان در پنج استان، مراکز ایزوله برای بیماران پیوندی و سرویس ایاب و ذهاب بیماران به مراکز درمانی و همراستا بودن نظام ارائه خدمت امداد با سیاست های اقتصاد مقاومتی از ویژگیهای بیمه کمیته امداد است.
وی با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده گفت: این طرح از سال 76 از سوی این نهاد شروع به کار کرده و خدمات بیمه ای متناسب با نیاز به پایین ترین دهک های جامعه را ارائه می دهد. طرح پزشک خانواده طی این مدت توانست با بهینه سازی منابع و هدایت صحیح بیمه شدگان از ارائه خدمات غیرضروری جلوگیری کند.
رحیمی با بیان اینکه پزشک خانواده از جمله طرح های موفق این نهاد است که موجب ایجاد دسترسی مناسب و عادلانه به خدمات سلامت و کاهش هزینه های درمان شده است، اظهار کرد: بسته خدمتی بیمه پایه این نهاد گسترده تر از سایر بسته های خدمتی پایه موجود در کشوراست که شامل پرداخت حدود دو برابری ویزیت پزشک خانواده جهت تقویت جایگاه و نقش پزشک خانواده و دریافت حداقل فرانشیز و پرداخت 100 درصد تعرفه دولتی متخصص و فوق تخصص به پزشکان طرف قرارداد است.
شایسته ذکر است،کمیته امداد با یکهزار و 330 پزشک خانواده ، دو هزار و 620 متخصص و فوق تخصص، دو هزار و 144 داروخانه ، 595 بیمارستان، 322 درمانگاه و سه هزار و 195پاراکلنیک طرف قرارداد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی