اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950625126755812

برگزاری همایش علمی-کاربردی توانبخشی بهزیستی

کد: 13950625126755812

https://goo.gl/SuxM5T

، تهران , (اخبار رسمی): سی وهشتمین همایش علمی-کاربردی توانبخشی بهزیستی با حضور معاونین توانبخشی بهزیستی از تمامی استان های کشور برگزارشد.

برگزاری همایش علمی-کاربردی توانبخشی بهزیستی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور در این همایش دو روزه که در استان اردبیل در حال برگزاری است؛ حسین نحوی نژاد، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم و اهمیت برگزاری  همایش های علمی و تخصصی در استان ها و حضور فعال و تعامل همکاران استانی گفت: فعالیت حوزه توانبخشی در سازمان بهزیستی بسیار مهم است و مباحث توانمند سازی و توانبخشی مبتنی بر جامعه در جوامع شهری باید مورد توجه قرار گیرد.
 وی همچنین بر ضرورت بازنگری و بهینه سازی دستورالعمل ها در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات  توانبخشی ،  توجه به تقویت توانبخشی حرفه ای،مهارت آموزی و اشتغال پایدارمعلولان همراه با حفظ کرامت انسانی ،  دقت در هزینه کرد بهینه و به موقع اعتبارات و نظارت واقعی و دقیق برخرید وسایل و تجهیزات کمک پزشکی و کمک توانپزشکی و توزیع بهینه و عادلانه وسایل در جهت رضایتمندی معلولان تأکید کرد.
تقویت کمیته های توانبخشی و کمیسیون های تشخیص نوع و شدت معلولیت، سرعت عمل در اجرای کمیته ها و جلسات کمیسیون ها ، تقویت خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه و خانواده ،بهبود خدمات ویزیت درمنزل ،ضرورت بحث بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان  و چالش های فراروی ارائه خدمات به معلولان نیز از دیگر مباحثی بود که در این همایش مطرح شد.
"بهزاد ستاری" مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز در این همایش  با اشاره به لزوم ارتقای خدمات بهینه در مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان گفت: ادامه روند سیستماتیک پایش پرونده ها و مراکز توانبخشی ونظارت تخصصی بر کیفیت خدمات توانبخشی به ویژه در مراکز غیردولتی بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه، چالش های پیش روی توانبخشی را مشکلات قانون جامع حمایت از حقوق معلولین ٬ عدم  پوشش حداکثری بیمه معلولان و خانواده های تحت پوشش برشمرد و اظهار امیدواری کرد با تلاش مضاعف و بهینه سازی  دستور العمل ها به زودی شاهد ارتقای وضعیت معیشتی خانواده های تحت پوشش و نوسازی تجهیزات مراکز توانپزشکی باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش