اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950625126825423

کسب رتبه نخست کمیته امداد در ایجاد مشاغل خرد

کد: 13950625126825423

https://goo.gl/yLu4iL

، تهران , (اخبار رسمی): کمیته امداد در بین 16 دستگاه اجرایی توانست رتبه نخست در ایجاد مشاغل خرد را به خود اختصاص دهد.

کسب رتبه نخست کمیته امداد در ایجاد مشاغل خرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی با بیان اینکه محور فعالیت های این نهاد توانمندسازی مددجویان است، گفت: این نهاد در بین دیگر دستگاه ها در زمینه اشتغالزایی پایدار توانسته است گام های موثری بردارد و در بین 16 دستگاه اجرایی در ارتباط با اشتغال خرد رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه مددجویان و فرزندان آنان در اولویت دریافت تسهیلات اشتغالزایی قرار دارند، افزود: تلاش می شود طرح های اشتغال از کیفیت لازم برخوردار باشند و از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی در این زمینه استفاده شود که یکی از نشانه های کیفیت مطلوب مشاغل، میزان خروجی و پایدار بودن آنان است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه در سال جاری یکصد هزار خانوار با توانمندسازی از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند، یادآور شد: استعداد سنجی دقیق و درست مددجویان متناسب با توانایی افراد از نخستین اقدامات این نهاد برای ورود آنان به چرخه حمایتی است.
وی با بیان اینکه استخراج اطلاعات شغلی مددجویان می تواند تاثیر بسزایی در توسعه اشتغال این نهاد داشته باشد،افزود: امسال دو میلیون و 375هزار پرونده مددجویان جویای کار در پنج ماهه نخست امسال که شامل مددجوی تحت حمایت و اعضای خانواده آنان می شود به این نهاد ارسال و مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس850 هزار نفر مستعد اشتغال شناخته شده اند.
امید با اشاره به اجرای طرح استعداد سنجی مددجویان برای کسب مهارت گفت: این نهاد علاوه بر استعداد سنجی افراد، استعداد سنجی محیطی را نیز برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت های استانی مورد توجه قرار می دهد و بومی سازی مشاغل را در دستور کار خود دارد.
امید با بیان اینکه در سال جاری طرح استعداد سنجی برای مددجویان در قالب یک طرح ضربتی به اجرا در می آید، ادامه داد: این طرح برای نخستین بار در این نهاد اجرایی شده که بر اساس آن تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص استعداد و توانایی مددجویان که نیازمند ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است جمع آوری شده است و اکنون در مراحل پایانی اجرا قرار دارد. در اجرای طرح استعداد سنجی 140شاخص مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای فروش محصولات مددجویان گفت: بیش از 90 درصد از تولیدات صنایع دستی مددجویان در استان های آنان به فروش می رسد. امسال 20 درصد از اعتبارات بانکی این نهاد برای مددجویان تک و چند خدمتی در نظر گرفته شده تا با فراهم شدن اشتغال آنان زمینه خروج هر چه سریع تر این افراد از چرخه حمایتی فراهم شود.
امید ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود یکصد هزار طرح اشتغال برای خانواده ها در قالب طرح های مشاغل خانگی و اشتغال خرد و کوچکی اجرا شود .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه