اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138225423

فتاح:

کمیته امداد مسئول جمع آوری معتادان در جامعه نیست

کد: 13950705138225423

https://goo.gl/1GVIJE

، تهران , (اخبار رسمی): کمیته امداد با وجود آنکه مسئول جمع آوری معتادان در جامعه نیست اما 10درصد ورودی های آن به خاطر طلاق است که اعتیاد یکی از عوامل اصلی طلاق محسوب می شود.

کمیته امداد مسئول جمع آوری معتادان در جامعه نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  کمیته امداد ، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد بااعلام این خبر و با بیان اینکه اعتیاد یکی از عوامل مولد و تشدید کننده فقر در جامعه و بویژه جامعه هدف این نهاد است گفت: رویکرد کمیته امداد دراین زمینه ارائه آموزش های فرهنگی به خانواده ها و پیشگیری از اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از جمعیت زیادی از خانواده هایی که سرپرست آنان اعتیاد دارند حمایت می کند، افزود: اگربتوانیم مسئله اعتیاد را با ارائه آموزش های فرهنگی لازم کنترل کنیم، گام بلندی برای تضمین امنیت و سلامت کانون این خانواده برداشته ایم که همکاری و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی برای موفقیت در این امر ضروی است.

وی با بیان اینکه این نهاد در تولید فقر و آسیب های اجتماعی هیچگونه نقشی ندارد، اظهارکرد: کمیته امداد با وجود آنکه مسئول جمع آوری معتادان در جامعه نیست اما 10درصد ورودی های آن به خاطر طلاق است که اعتیاد یکی از عوامل اصلی طلاق محسوب می شود.

فتاح با اشاره به اینکه کمیته امداد سه دوره آموزشی 6 ماهه برای خانواده های دارای سرپرست و فرزندان معتاد برگزار می کند، تصریح کرد: این نهاد در بازه های زمانی متفاوت همچون هنگام ورود و خروج از چرخه حمایتی، خدمات معیشتی و آموزشی و فرهنگی برای خانواده ها و فرزندان آنان ارائه می کند.تشکیل ستاد مرکزی، شناسایی آسیب های اجتماعی و استفاده از تجربیات استانهایی که دارای بیشترین نرخ اعتیاد، طلاق ، بزه کاری ، حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی هستند از دیگر فعالیت های این نهاد در حمایت از معتادان است و تلاش گسترده ای را برای مبارزه با پدیده اعتیاد در دستور کار خود دارد.

فتاح گفت: برگشت یک معتاد به آغوش خانواده و پاک شدن از اعتیاد کار بسیار سختی است که مستلزم صرف هزینه های پیشگیری زیادی است و کمیته امداد در این مبارزه موفق عمل کرده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه فقر همیشه یک آسیب نیست و در برخی مواقع یک فرصت و ثروت محسوب می شود اظهار کرد: بسیاری از خدمتگزاران نظام اسلامی در سطوح مختلف از بین فرزندان خانواده های تحت حمایت این نهاد بوده اند که فقر و محرومیت، آنها را از تلاش برای کسب موفقیت و رشد و تعالی باز نداشته است، بلکه با آن به مقابله و مبارزه پرداخته اند.

فتاح خواستار همکاری های ستاد مبارزه با مواد مخدر با کمیته امداد در این زمینه شد و تصریح کرد: باید آموزش های پیشگیری از اعتیاد را به خانواده ها با دقت بسیار و برنامه ریزی شده ارائه دهیم تا بتوانیم نتیجه بهتری به دست آوریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]