اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705139365809

با اجرای پروژه‎های توسعه‎ای در 6 ماه نخست امسال

افزایش تولید شرکت کارون به 107 هزار بشکه

کد: 13950705139365809

https://goo.gl/JnJmGZ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: در نیمه نخست امسال با اجرای طرح های توسعه ای و تکمیلی، تولید روزانه این شرکت 107 هزار بشکه افزایش یافته است.

افزایش تولید شرکت کارون به 107 هزار بشکه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی نفت ایران، محسن دهانزاده در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون برای نیمه دوم سال 1395 که روز شنبه (3 مهر) با حضور مدیر عامل مناطق نقت خیز جنوب، مدیران و رؤسای ستادی شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب و نفت و گاز کارون برگزار شد، از برنامه افزایش تولید این شرکت در بخش چاه های توسعه ای، تعمیری و ترمیمی خبر داد و گفت: این دستاورد مربوط به فعالیت های مهم بالادستی در مدت پیش گفته است که افزایش روزانه 107.2 هزار بشکه نفت خام را به دنبال داشته است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بر اهمیت برگزاری جلسات فنی و تخصصی و تحقق برنامه های پیش بینی تولید تأکید کرد.

بیژن عالی پور با اشاره به برنامه افزایش تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب، انسجام و همکاری مدیریت های ستادی، شرکت های بهره بردار و شرکت های فنی تخصصی تابع را در کنار تلاش و کوشش مضاعف آنان، در تحقق این برنامه به عنوان اولویت اصلی، مهم و اساسی خواند.

 در ادامه این نشست تخصصی، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز  کارون گزارشی از عملکرد این شرکت در نیمه نخست سال جاری ارائه و پیرامون پیش بینی وضعیت تولید نفت و گاز در نیمه دوم سال گزارشی ارائه داد.

دهانزاده اظهار کرد: شرکت کارون در نیمه نخست سال جاری با تولید میانگین روزانه یک میلیون و 20 هزار بشکه در روز، 98.4 درصد برنامه مصوب مناطق نفت خیز جنوب را محقق کرد همچنین پیش بینی می شود با برنامه ریزی لازم و انجام تمهیدات فنی و عملیاتی این رقم در پایان سال به 100 درصد برسد.

وی افزود: در این مدت 70 حلقه چاه نفت که دچار افت فشار و تولید شده بود با استفاده از دستگاه های لوله مغزی سیار و انجام عملیات احیاء به چرخه تولید بازگشتند.

دهانزاده ادامه داد: بر اساس تلاش و پیگیری های صورت گرفته برنامه تعمیر چاه های این شرکت به طور کامل انجام شد و هم اکنون چاه تعمیری که از برنامه عقب مانده باشد در دست اقدام نداریم.

وی بیان کرد: راه اندازی 2 حلقه چاه توسعه ای، 22 چاه تعمیری، 81 چاه ترمیمی و نصب و راه اندازی 4 تلمبه درون چاهی از دیگر اقدامات این شرکت در حوزه بالادستی بوده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز  کارون، طراحی و انجام 32 عملیات اسیدکاری گسترده، و تزریق پذیری و تزریق سیال، 32 مورد عملیات مشبک کاری و نمودار گیری را از دیگر اقدامات این شرکت برای افزایش تولید برشمرد.

دهانزاده ، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 217 مورد عملیات فنی درون چاهی و سرچاهی و 147 مورد آزمایش های جریانی در راستای برنامه تولید صورت گرفته است.

در این جلسه، وضعیت مخازن نفتی تحت راهبری، حفاری چاه های جدید، تعمیر چاه های موجود و پروژه های در دست اجرا و مورد نیاز برای تحقق برنامه های تولید شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست، ضمن معرفی مخازن اهواز آسماری، اهواز بنگستان، منصوری آسماری، منصوری بنگستان و آبتیمور، از سوی مدیران و کارشناسان فنی و عملیاتی، درباره برنامه بهره دهی چاه ها و عملکرد تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و مسائل موجود و همچنین مقایسه برنامه با عملکرد، بحث و تبادل نظر شد. برنامه پیش بینی تولید و راهکارهای ضروری برای حفظ و افزایش ظرفیت تولید هر مخزن در نیمه دوم امسال نیز تصویب شد.

جلسات پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت های بهره بردار نفت و گاز تابع مناطق نفت خیز جنوب، هر شش ماه یکبار برگزار می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت بهره بردار تابع مناطق نفت خیز جنوب است که مسئولیت تولید روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از میادین اهواز، منصوری ،رامین و آبتیمور را به عهده دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته