کد: 13950706140986316

تصویری از هنر نقاشی و عکاسی در باغ موزه هنر ایرانی

کد: 13950706140986316

https://goo.gl/sBFZ2R

، تهران , (اخبار رسمی): گروه هنری ایده­ ها در نمایشگاه دوم آثار تلفیقی خود که 9 مهر ماه در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی افتتاح خواهد شد، سبک جدیدی از تلفیق سه هنر عکاسی، نقاشی و تصویرسازی را ارائه خواهد داد.

تصویری از هنر نقاشی و عکاسی در باغ موزه هنر ایرانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی باغ موزه هنرهای ایرانی، در این نمایشگاه آثار لیلا سیفی (نقاش و تصویرگر)، حمیدرضا سیفی(عکاس)، صدرا باقری (عکاس) و بهاران تنکابنی به ­عنوان یکی از ایده­ پردازان گروه به مدت ده روز به نمایش گذاشته می شود.

لیلا سیفی در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: همه ما کودک درونی داریم که شاید مدت­ هاست فراموش شده است؛ تمام تخیلات زیبای ما زاییده ذهن همین کودک درون است. گروه ایده ها بر آن است تا این دنیای زیبا را عینیت بخشد که شاید بیننده این تصاویر حتی برای یک لحظه به کودک درونش بازگردد. سبک زندگی در دنیای امروز به­ گونه­ ای شکل گرفته است که ناخواسته انسان را از توجه به زیبایی­ هایی که روح را تلطیف می­ کنند، دور کرده است. از آن­جایی که یکی از مهم­ ترین اهداف هنر در تمامی دوران­ ها، آفرینش زیبایی و حک کردن آن بر روح و ذهن آدمی بوده است، سعی داریم به­ منظور زیباتر کردن زیبایی­ ها، دنیای خیال را در میان دنیای واقعیت به تصویر کشیده و احساسات لطیف انسانی را در فضای زندگی پررنگ ­تر نماییم. ما باور داریم هنرهای عکاسی، نقاشی و تصویرسازی در کنار هم می­ توانند دستیابی به این آرمان را ممکن ساخته و در این راستا مکمل یکدیگر باشند.

در نمایشگاه 9 تا 19 مهر ماه 1395 در باغ موزه هنر ایرانی، ضمن ارائه آثار با متعدد و منسجم، تأکید بر بهره­ گیری از نقوش و طرح ­های ایرانی در تابلوها افزایش یافته و تلاش شده است که ریشه و فرهنگ اصیل ایران زمین هر چه بیشتر گرمابخش فضاهایی باشد که اوقات ما در آن سپری می شود. در این آثار برای جدا کردن مرز دو هنر نقاشی و عکاسی و با توجه به سبک هر عکس، تلاش شده تا حد امکان در نقاشی­ ها  پرداخت کمتری صورت پذیرد. گروه ایده ها در این نمایشگاه در مقایسه با قبل آثار متفاوتی را ارائه خواهد کرد؛ عکاسی آثار جدید در فضاهایی متفاوت و ایرانی و بعضاً با به­ کارگیری بخش­ هایی از معماری سنتی انجام شده است؛ در برخی از تابلوها به شیوه ­ای خاص، نقاشی یا تصویرسازی در خارج از کادر ادامه پیدا کرده و در مخاطب این حس را ایجاد می­ کند که اثر بُعد عمیق تری پیدا کرده است.

این نمایشگاه هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، ‏خیابان دکتر حسابی، شماره‌ 30 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باغ موزه هنرهای ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی با متراژی کمتر از یک هکتار در منطقه الهیه تهران واقع شده است و از لحاظ معماری مربوط به دوره پهلوی اول است. این بنا با تعمیراتی که از سال 1384 در آن شروع شده است در تاریخ 1386 با تغییر کاربری تبدیل به باغ موزه هنر ایرانی شد. باغ‌ موزه، به محلی گفته می ‌شود که در کنار نگهداری و نمایش آثار هنری، فضایی را فراهم کند که موجب آرامش و انبساط خاطر بازدیدکنندگان شود.

منتشر شده در سرویس:

هنرهای تجسمی