اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718154405602

«باگت»برای بهداشت وسلامت غذا ودر قالب تفاهم 3 جانبه آغاز کرد

استفاده از خدمات سازمان انرژی اتمی در فست فود

کد: 13950718154405602

https://goo.gl/WGAhTC

، تهران , (اخبار رسمی): تست اولیه مواد غذایی برخی تامین کننده‌های معتبر مواد غذایی در یک رستوران زنجیره ای نشان داد که برخی مجموعه ها با وجود دارا بودن تاییدیه‌های بهداشتی به ظاهر معتبر، نمی‌توانند تست میکروب شناسی را با موفقیت بگذرانند.

استفاده از خدمات سازمان انرژی اتمی در فست فود باگت

تست میکروب شناسی بعضی از محصولات، مسیر ورود میکروب ها را نشان داد و مشخص شد که برخی محصولات همچون ادویه که قابل شست وشو نیست، میکروب را به غذای طبخ شده وارد می‌کنند

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی رستوران زنجیره‌ای باگت، این رستوران، برای کنترل کیفیت و اطمینان از بهداشت و سلامت محصولات خود، استفاده از مواد اولیه مراکز دارای تاییدیه بهداشتی را مد نظر دارد اما در تست های بعد از تولید محصول دریافت که استفاده از مواد اولیه برخی تامین کنندگان مواد غذایی، محصولات را  با نتیجه مثبت تست میکروب شناسی(در مراکز تخصصی میکروب شناسی)مواجه می کند.

بر همین اساس، تست پیش از  استفاده مواد اولیه در این مجموعه مد نظر قرار گرفت تا یک حقیقت بزرگ در حوزه مواد غذایی آشکارتر شود.

طبق اعلام واحد کنترل کیفیت این رستوران، ادویه مورد استفاده در محصولات غذایی  قابل شست و شو  نیست و امکان ضدعفونی کردن آن هم  وجود ندارد. همین موضوع هم در تست های مکرر عامل مثبت بودن تست‌های میکروبی محصولات شده بود.

به همین علت واحد تحقیقات و توسعه باگت به این نتیجه رسید که در قالب یک مشارکت سه جانبه  با یکی از معتبرترین واحدهای تولیدی ادویه کشور و سازمان انرژی اتمی ایران، ادویه ها پس از تولید با اخذ تاییدیه سازمان انرژی اتمی به واحد تولید محصولات صنعت فست فود وارد شود.

روش اجرایی کار هم به این صورت است که  ادویه ها پس از تولید در کارخانه، به سازمان انرژی اتمی منتقل شده و با پرتو گاما میکروب زدایی می شوند و بعد از آن به رستوران‌های باگت  و استفاده در فرایند تولید غذا ارسال می شود.

ناگفته پیداست که این حساسیت در کیفیت و بهداشت، هزینه‌های هنگفتی در پی خواهد دارد اماهمین  وسواس و تاکید شدید بر رعایت کامل بهداشت و سلامت غذایی محصولات باعث شده تا هر قشری با هر حساسیتی بتوانند با خیال آسوده از این محصولات استفاده کند.

گفتنی است رستوران زنجیره ای باگت، مهمترین هدف خود را تولید فست فود سالم و بی رقیب نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح بین الملل می داند و برای تحقق آن، تولید غذا در این مجموعه را (از مراحل ابتدایی تهیه مواد اولیه تا پخت و توزیع)با مرغوبترین و سالم‌ترین محصولات مد نظر قرار داده و  رعایت غیر ضروری ترین استانداردهای بهداشتی را هم در این حوزه بر خود ضروری دانسته است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باگت

رستورانهای زنجیره ای باگت در سال 1384 با افتتاح شعبه پسیان توسط برادران صفوی آغاز به کار کرد.هم اکنون این مجموعه در 5 شعبه پذیرای میهمانان خود میباشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]