اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950729163936383

کمیته مرکزی "شهروند" در شیراز تشکیل شود

کد: 13950729163936383

https://goo.gl/xdmf92

، شیراز , (اخبار رسمی): رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم تشکیل کمیته مرکزی "شهروند" در شیراز تأکید کرد.

کمیته مرکزی "شهروند" در شیراز تشکیل شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری شهرداری شیراز، محمدتقی تذروی در نشست هم اندیشی یاوران شورای مناطق یازده گانه شیراز با محوریت فرهنگ شهروندی اظهار داشت: شهر و شهروند هرکدام یک مجموعه بزرگ تلقی می شوند و تقسیم بندی شهر به مناطق مختلف، تنها برای ارائه خدمات بهتر است وگرنه همه ساکنین شیراز در هر نقطه و منطقه و محل، شهروند این شهر محسوب می شوند.

وی افزود: از این رو برای دستگاه‌های خدمات‌رسان که می‌خواهند خدماتی ارائه دهند نباید تفاوتی بین مناطق مختلف وجود داشته باشد بلکه هر منطقه باید بنا به نیازمندی خود خدمات بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: طی چند سال اخیر برنامه‌های متعددی در زمینه آموزش شهروندی با کمک یاوران شورا اجرا شده اما تاکنون همایش منسجمی به این شکل برگزار نشده بود.

تذروی خاطرنشان کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی با سه هدف ایجاد و تقویت میزان احساس تعلق خاطر شهروندان به شهر، افزایش تعهدات شهروندان نسبت به شهر و تحکیم ارتباط شهروندان با یکدیگر دنبال می‌شود.

رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه یاوران شورا باید ارتباط خوبی با مردم داشته باشند و زمینه روان‌‌سازی ارتباط مردم با همدیگر را نیز فراهم کنند تصریح کرد: اگر این فرهنگ تقویت شود خود بخود بسیاری از مسائل برطرف می‌شود.

تذروی با بیان اینکه فرهنگ را نمی‌توان با قوانین تغییر داد اظهار داشت: تغییر فرهنگ به زمان زیادی نیاز دارد و اگر فرهنگی در جامعه نهادینه شود به سادگی تغییر نمی‌کند؛ این در حالیست که شیراز به لحاظ موقعیت جغرافیایی اش، شهری طولی است که به واسطه مهاجرپذیر بودن، لبریز از فرهنگ‌های مختلف و متفاوت و ساکنینی با نگرش‌های خاص، مهارت‌های مختلف و قومیت‌های گوناگون می باشد.

تذروی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها برای اجرای این برنامه‌ها لازم و ضروری است روند کنونی اجرای برنامه‌های آموزشی توسط سازمان‌های مختلف و معاونت‌های شهرداری شیراز را خوب و ارزنده توصیف کرد.

رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه شیراز به کمیته "شهروندی" نیاز دارد خاطرنشان کرد: با توجه به متراکم بودن جمعیت شیراز، نبود برخی زیرساخت‌ها، وجود مهاجرین خرد و کلان در شیراز و از بین رفتن برخی محلیت‌ها در شیراز تشکیل این کمیته ضرورت دارد.

تذروی با بیان اینکه تمامی این اهداف بر مبنای قانون‌مداری و اخلاق‌مداری استوار می‌شود تصریح کرد: اگر این دو موضوع در شهر رعایت شود دیگر موارد نیز برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را نسبت به مسائل مختلف شهر و کشور حساس کرد و آنها را با آموزش‌های لازم، مطالبه‌گر بار آورد، گفت: اگر مردم روی تمام موارد حساس باشند و مطالبه‌گر شوند مسئولان نیز در انجام مسئولیت خود دقت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مردم از مدیران فرهنگی شهرشان تقاضا دارند فرهنگ را تعریف و برای توسعه و تقویت آن برنامه‌ریزی کنند، این برنامه‌ریزی باید کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد و اگر چنین شود یاوران شورا و شهرداری به عنوان مجری این برنامه‌ها همکاری می‌کنند.

رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در مرحله نخست پنج مولفه آپارتمان‌نشینی، فضای سبز، ترافیک، ایمنی و آتش‌نشانی، بازیافت و پسماند که حروف ابتدای آنها واژه آفتاب را ایجاد می‌کند مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد تا با همکاری یاوران شورا در محله‌ها اجرا شود.

تذروی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر از توان یاوران شورا به خوبی استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در شیراز یاوران شورایی فعالیت دارند که نه حقوق می‌خواهند نه انتظار دارند نه جایگاه دارند و بدون هیچ چشمداشتی برای آبادی و عمران شهر خود وقت می‌گذارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه تنها یاوران شورا هستند که منتخب مردم در محله و شهرک‌های خود هستند تاکید کرد: باید از این توان بالا استفاده بهینه شود./

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه