اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950730164105617

تلاش برای رفع عقب افتادگی های جزیره قشم

کد: 13950730164105617

https://goo.gl/q8gkIS

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با فراهم کردن شرایط بورسیه تحصیلی برای بومیان متفکر و علاقمند به آینده جزیره، نیروهای تحصیل کرده این منطقه در فرآیند آتی قشم نقش آفرینی خواهند کرد.

تلاش برای رفع عقب افتادگی های جزیره

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی  در نشست با رییسان، اساتید و دانشجویان دانشگاه های مستقر در منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، افزود: در اولین اقدام 50 نفر از نیروهای جزیره قشم با هدف نقش آفرینی در آینده این منطقه از سوی سازمان منطقه آزادقشم بورسیه شده اند.

وی ادامه داد: بورسیه نیروهای متفکر جزیره قشم در کنار سیاست توسعه پایدار و همه جانبه سازمان منطقه آزاد، به طورحتم عقب افتادگی های گذشته قشم را جبران خواهد کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: باید با دقت بررسی کنیم که در مثلث دولت - دانشگاه - دانشجو هرکدام از رئوس چه وظایفی دارند و تاچه حد در عملکرد خود موفق بوده اند.
وی با اشاره به فعالیت 9 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در قشم، گفت: اطلاعات آماری کاملی نسبت به دانشجویان در حوزه آموزش عالی موجود نیست و باید بدانیم چه تعداد دانشجو از ابتدای فعالیت منطقه آزاد در قشم در مراکز دانشگاهی این جزیره تحصیل کرده اند.
به گفته مومنی همچنین باید مشخص شود که چه تعداد دانشجو در چه مشاغلی مشغول به کار شده اند و ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با رسته شغلی و فعالیت  اجتماعی آنان به چه میزان است .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با احصاء این اطلاعات می توان انحراف از معیار را تشخیص داد و برنامه ریزی بهتری برای آینده داشت.
وی افزود: وظیفه سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه آموزش عالی، وظیفه نظارتی و حاکمیتی است و آرامش دانشجو در حین تحصیل، تحصیل حرفه ای دانشجویان و حفظ این سرمایه انسانی بی مثال در منطقه از وظایف تمامی مسئولین آموزش عالی  است.
مومنی همچنین با تاکید بر اهمیت ایجاد مستندات آکادمیک و نقش دانشگاهیان در این منطقه، گفت: بررسی سوالات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و یافتن پاسخ های علمی برای این سوالات، ایجاد و کنترل و مدیریت مناظره های اقتصادی بین سرمایه گذاران برای یافتن بهترین و سودمندترین سرمایه گذاری برخی از انتظارات ما از جوامع دانشگاهی در این منطقه است.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: انتظار داریم در حوزه آموزش عالی همه دست به دست هم به یکدیگر کمک کنیم تا بدهکاری خودمان را به مردم شریف این منطقه ادا کنیم و با برنامه ریزی صحیح و علمی شاهد توسعه ای پایدار و همه جانبه در جزیره قشم باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه