اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171266386

بهار داوودی ها در پاییز ارومیه

کد: 13950808171266386

https://goo.gl/hnjdKr

، (اخبار رسمی): ارومیه در کمتر دوره‌ای از حافظه سبز خود، چنین اجتماع باشکوه و زیبایی را از گل‌کاری‌های فصلی، به خاطر دارد. بهار ارومیه را با لاله‌هایش به سر بردیم و پاییز را با داوودی ها.

بهار داوودی ها در پاییز ارومیه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ گفته‌اند داوودی، نشانه طول عمر است ونماد محبت، مهربانى و شاعرانگى و شایسته و درخور آدم هاى صمیمى و عاشق. اسم علمی گل  داوودی Chrysanthemum،از خانواده Compositae می باشد. این جنس دارای 200 گونه ازگیاهان یک ساله ، چند ساله، علفی و گلخانه‌ای است. قسمت تحتانی ساقه این گیاه تقریبا  چوبی بوده و برگهای سبز تیره دارد. گل آذین گیاه داوودی کلاپرک وگلچه های کناری آن زبانه‌ای و گلچه های میانی آن لوله ای می‌باشند. گلهای داوودی در واریته های مختلف دارای رنگ های متفاوت است.

گل داودی از گل های زینتی متداولی است که اصالتا هندوستانی و چینی است.ممکن است خیلی‌ها گل آن را در گلدان داخل خانه و یا حیاط  نگهداری و برای هدیه دادن انتخاب کنند به این ترتیب برای او زندگی طولانی آرزو کنند. این گل بیشتربا حال هوای زندگی  ما ها عجین شده است چرا که  از قدیم الایام درکوچه ها، خیابان ها  و حیاط خانه ها  در روز های قشنگ پاییزخزان  جلوه گری می کند. داوودی بوی خاصی ندارد اما عطر خاطراتش در این روز های سرد پاییزی ازمعابری شهری به مشام می رسد.

این روز ها انبوهی از  گل های داوودی  در رنگ های سفید  و  زرد در معابر، میدان ها و بوستان های شهر ارومیه جلوه گری می کند  و حدود 60 هزار گل دواودی جایگزین لاله های بهاری شده، زیبایی این گل ها در پارک گوللر باغی به اوج خود رسیده است  و چشم و دل هر عابری را می  نوازد.

 ارومیه در کمتر دوره‌ای از حافظه سبز خود، چنین اجتماع باشکوه و زیبایی را از گل‌کاری‌های فصلی، به خاطر دارد. بهار ارومیه  را با لاله‌هایش به سر بردیم و پاییز را با داوودی ها.

حال پاییز خزان است و  بهار داوودی ها؛ داوودی که قرار است تا روزهای آغازین سرمای زمستان، مهمان فضای شهری ارومیه  باشند و  بعد هم برای تکثیرهای سال بعد، راهی گلخانه‌ها می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری ارومیه

شهرستان ارومیه مرکز استان چکمه‌ای شکل آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ایران واقع شده است. این استان با سه استان آذربایجان شرقی ، کردستان و زنجان و سه کشور ترکیه ، عراق و آذربایجان هم مرز است. این شهرستان در جلگه‌ای به‌طول 70 کیلومتر و عرض 30 کیلومتر در کنار دریاچه ارومیه گسترده است. شهرستان ارومیه از شرق با دریاچه ارومیه، از غرب با کشور ترکیه، از جنوب با شهرستان‌های مهاباد، نقده و اشنویه و از شمال با شهرستان سلماس همسایه است. آب و هوای آن تقریبا مدیترانه‌ای و چهارفصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در آن به وضوح دیده می‌شود. اختلاف درجه دمای آن از گرمترین روزهای تابستان تا سردترین شب‌های زمستان تا 64 درجه تفاوت دما را نشان می‌دهد و گرمترین ایام آن از 15 تیرماه تا 15 مرداد است. ارتفاع این شهر از سطح دریاهای آزاد 1332 متر است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه