اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172715617

خدمتی نو به وارد کنندگان کالا از بندر خصب عمان ارایه می شود

تخفیف پلکانی 15 تا 20 درصدی عوارض ورود کالا به قشم

کد: 13950809172715617

https://goo.gl/1AQeF4

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم شدن تخفیف ویژه پلکانی 15 تا 20 درصدی جهت عوارض ورود کالا در این منطقه خبر داد.

تخفیف پلکانی 15 تا 20 درصدی عوارض ورود کالا به قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، هرمز امیری با بیان این مطلب، گفت: این اقدام به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با هدف خدمت به تجار و بازرگانانی که کالای خود را از طریق بندر خصب کشور عمان وارد بندر بهمن قشم می کنند در دستور کار اداره کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: سیاست تخفیف پلکانی عوارض ورود کالا به تجار و بازرگانان با هدف هدایت ورود کالا از مبادی غیرمجاز به سمت مبادی گمرکی منطقه آزاد قشم انجام شده است.
مدیرکل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: براساس این سیاستگذاری، همه  واردکنندگان کالا از بندر خصب کشور عمان که کالای خود را با شناورهای چوبی (لنج) وارد بندر بهمن قشم کنند ضمن استفاده از مزایای تخفیف عوارض ورود، کالای آنان نیز خارج از نوبت تخلیه خواهد شد.
وی در ارتباط با تخفیف پلکانی برای وارد کنندگان کالا از بندر خصب کشور عمان، گفت: تا پیش از اعمال این سیاست تخفیف ورود کالا با لنج چوبی 10 درصد محاسبه می شد اما با اجرای این سیاست همه شرکت های تجاری که در یک ماه 4 فروند کالا با شناورهای چوبی از طریق مجاری قانونی وارد قشم کنند از مزایای تخفیف 15 درصدی و از 4 شناور به بالا نیز از تخفیف ویژه  20 درصدی عوارض ورودی برخوردار می شوند.
امیری همچنین با اعلام اینکه کمیته های فنی و ارزش گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در حال بررسی بیشتر برای بالا بردن انگیزه ورود کالا از طریق مباری قانونی در این منطقه است، از شورای بازرگانان عالی قشم درخواست کرد پیشنهادات و راهکارهای خود را به اداره کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم ارایه دهند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده و بسیاری از کالاهای تجاری بازرگانان از طریق مبادی قانونی این منطقه با انجام تشریفات سریع قانونی وارد می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار