اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174075812

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی بهزیستی گلایه کرد

جای خالی رشته اختلال رشد و تکامل در دانشگاه ها

کد: 13950811174075812

https://goo.gl/otoxua

، تهران , (اخبار رسمی): در طرح تحول سلامت، خدمات توانبخشی دیده نشده و فقط به فیزیوتراپی پرداخته شده است.

جای خالی رشته اختلال رشد و تکامل در دانشگاه ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی ،زهرا نوع‌پرست، مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی  با اعلام این خبر گفت: نبود رشته‌ای به نام اختلال رشد و تکامل در دانشگاه‌های کشور جای گلایه دارد ،چرا که از نظر علمی باید افرادی وجود داشته باشند که از نظر تخصصی روی این موضوع کار کرده باشند.
مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور  در ادامه از افزایش 400 برابری اتیسم در دنیا طی 35 سال اخیر خبر داد و افزود: البته این به معنی رشد اتیسم نیست بلکه تشخیص آن دقیق‌تر شده است و خانواده‌ها باید تا قبل از 3 سالگی با علائم این بیماری در کودکان‌شان آشنا شوند.
وی با بیان اینکه متأسفانه ما به همه کودکان مبتلا به اتیسم در کشور دسترسی نداریم، اذعان کرد: امکان ادغام این برنامه غربالگری با برنامه‌های دیگر وجود دارد و برای انجام مداخلات درمانی حتما به یک کار تیمی نیاز است و فقط یک پزشک نمی‌تواند به همه امور یک کودک مبتلا به اتیسم رسیدگی کند.
نوع‌پرست این نکته را هم خاطرنشان کرد که بهزیستی از سال 88 توجه ویژه‌ای به مبتلایان اتیسم دارد و پیش از این نیز غربالگری اتیسم در 5 استان کشور بصورت آزمایشی اجرا شد و براساس آن میزان شیوع اتیسم در کشور، 9 دهم درصد مشخص شد.
مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور، خاطرنشان کرد: همه مبتلایان به اتیسم، باهوش نیستند و ضریب هوشی آنان اکثرا در حد نرمال (عادی) است؛ تعداد کمی هم هوش بالاتری دارند؛ برخی از این مبتلایان استعداد خاصی روی یک موضوع مانند موسیقی دارند که باید بتوانیم این استعداد خاص را در آنان شناسایی کنیم.
وی با بیان اینکه 20 درصد مبتلایان به اتیسم از نظر بهره هوشی یا IQ ، عادی یا بالاتر از عادی و 50 درصد آنان نزدیک به عادی هستند، ادامه داد: بنابراین اهمیت غربالگری اتیسم در این است که این بیماری زودتر تشخیص داده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان