اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950816176915812

ارائه خدمات توانبخشی به زائران اربعین

کد: 13950816176915812

https://goo.gl/uUA20O

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان با آغاز پیاده‌روی اربعین، 12 موکب بهزیستی با رویکرد ارائه خدمات توانبخشی به جامعه هدف در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان مستقر می شوند.

ارائه خدمات توانبخشی به زائران اربعین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بهزیستی، مهدی سیدمحمدی» مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور هبا اعلام این خبر گفت: با توجه به حضور فراوان مردم و مشارکت مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین به تبع بخشی از جامعه هدف بهزیستی از جمله معلولان نیز در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند،از این‌رو،  بهزیستی برای ارائه خدمات به جامعه هدف خود اقدام به برپایی 12 موکب در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان با رویکرد کمک گرفتن از خیرین، کرده است.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: بیش از 52 موسسه خیریه در برپایی این موکب‌ها بهزیستی را همراهی کرده‌اند و فعالیت بهزیستی در این طرح بیشتر ارائه خدمات توانبخشی از جمله تعمیر ویلچر، ارائه لوازم توانبخشی از جمله عصا و واکر به مراجعین خاص و همچنین استقرار رابط ناشنوا به منظور راهنمایی ناشنوایان و همراهی سالمندان، نابینایان و نیازمندان تا نقطه صفر مرزی است.
وی، تصریح کرد: تمامی موکب‌های مستقر بهزیستی در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین تا قبل از نقطه صفر مرزی و در داخل ایران هستند. علاوه بر آن در این موکب‌ها توسط خیرین به طور محدود امکانات اسکان نیز ویژه جامعه هدف بهزیستی فراهم شده است.
محمدی، ادامه داد: این موکب‌ها در طول ایام حرکت زائرین تا پس از بازگشت آنها مستقر بوده و علاوه بر خدمات ذکر شده توصیه‌های پیشگیرانه برای گروه‌های خاص همچون کودکان و سالمندان نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، در پایان یادآور شد: این طرح با امکانات مردمی و مشارکت 52 موسسه خیریه انجام و قریب به 100 درصد اعتبارات آن از طریق مشارکت‌های مردمی تامین شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]