اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950819179166023

تصویرگری‌های دالوند بین برگزیدگان جشنواره کره

کد: 13950819179166023

https://goo.gl/zwPdtJ

، تهران , (اخبار رسمی): دو اثر «گلستانه» و «هم‌خانه»ی رضا دالوند تصویرگر ایرانی کتاب‌های کودک و نوجوان به مرحله‌ی پایانی جشنواره‌ی بین‌المللی کتاب کودک جزیره نامی کره جنوبی راه یافت.

تصویرگری‌های دالوند در بین برگزیدگان جشنواره کره

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «گلستانه‌»‌ مجموعه‌ ای از حکایت‌های گلستان سعدی است که به زودی در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. 
در عین حال کتاب دیگر منتشر نشده این تصویرگر نیز با عنوان «هم‌خانه» در این مرحله انتخاب شده است.
جشنواره نامی یا نامبوک از سال 2005 در جزیزه نامی که یکی از حامیان جایزه هانس کریستین اندرسن در کره است، به صورت دو سالانه برگزار می‌شود. 
«مین بیونگدو» کاشف و صاحب جزیره نامی، از حدود 50 سال پیش حمایت خود از انجمن‌های هنری را آغاز کرد. او کمک‌های مالی خود را صرف حمایت از انجمن‌های موسیقی، برگزاری برنامه‌های هنری و کمک به نویسندگان کتاب‌های کودکان کرده است.
بر همین اساس، این مسابقه‌ی «دوسالانه» در دو مرحله انجام شده که در مرحله‌ی اول ثبت‌نام از تصویرگران بصورت آن‌لاین صورت گرفته و پس از داوری فهرستی از سوی هیات داوران برای مرحله دوم ارایه می‌شود.
براساس این خبر، از بین تصویرگران انتخابی در مرحله‌ی اول این جشنواره که حدود 42 درصد سهم آسیا است نام 11 تصویرگر ایرانی در میان آنان به چشم می‌خورد.
راشین خیریه، مجید ذاکری، فرشته نجفی، امیر شعبان‌پور، رضادالوند، محمد بارنگی، ریحانه کاشانیان، نوشین صفاخو، مجید فخارزواره، فاطمه نخاعی و پگاه رخشان‌رکنی تصویرگران ایرانی برگزیده‌ی مرحله‌ی اول این جشنواره‌ی بین‌المللی هستند.
جزیره نامی به عنوان یکی از حامیان فرهنگ به صورت عام و کتاب‌های کودک به‌صورت خاص در سال 2013 برای اولین بار مسابقه‌ی تصویرگری کتاب کودک نامبوک را برگزار کرد.
جوایزی نیز شامل جایزه اول مبلغ 5هزار دلار آمریکا و دعوت به مراسم اهدای جوایز، دو جایزه طلایی جزیره 2هزار دلار آمریکا و دعوت به مراسم اهدای جوایز، پنج جایزه سبز جزیره و 1000 دلار آمریکا و 10 جایزه مخصوص به برگزیدگان اهدا می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1344 با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تاسیس شده است و عرصه فرهنگ، ادب، تعلیم و تربیت و هنر ایران در این سال‌ها شاهد رشد، بالندگی و تکامل این نهاد تاثیرگذار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب