اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182695423

ممنوعیت ایجاد مراکزنیکوکاری در محدوده موسسات خیریه

کد: 13950824182695423

https://goo.gl/zXPGMo

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیته امداد با ابلاغ بخشنامه ای، ضمن تاکید بر پرهیز از موازی کاری خیریه ها با مراکز نیکوکاری، هرگونه فعالیت مراکز نیکوکاری در محدوده فعالیت موسسات خیریه را ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت ایجاد مراکزنیکوکاری در محدوده موسسات خیریه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این بخشنامه مدیران کل کمیته امداد استان ها را موظف کرد تا به منظور پرهیز از هرگونه موازی کاری خیریه ها و مراکز نیکوکاری از ایجاد مراکز نیکوکاری در محدوده فعالیت موسسات خیریه توانمند غیر وابسته به کمیته امداد خودداری شود تا ضمن تعامل و تبیین موضوع از ظرفیت این موسسات بهره برداری لازم به عمل آید.
در این بخشنامه تاکید شده است برابر با بند 11 ماده 16 اساسنامه کمیته امداد امام(ره)، ارتباط و هماهنگی با موسسات خیریه و تشکل های نیکوکار مردمی داخل و خارج از کشور به منظور تعامل و تبادل تجربه و بهره گیری از ظرفیت های آن ها در جهت انجام حمایت های مادی و معنوی از محرومان با تقویت و گسترش مشارکت های مردمی از وظایف این نهاد است.
پیش از این رئیس کمیته امداد تاکید کرده بود که این نهاد خود را رقیب خیریه ها و سازمان های مردم نهاد نمی داند و در سیاست های کلان سعی می کند به سمت مردمی و اجتماعی شدن حرکت کند، به طوریکه برون سپاری خدمات این نهاد را در دستور کار خود قرار داده است.
 شبکه های نیکوکاری از سال 92 جهت نهادینه سازی و مدیریت احسان و نیکوکاری در ایران با استقرار شبکه ارتباطی و حمایتی- مردمی با محوریت مراکز نیوکاری آغاز به کار کرده اند که بر همین اساس هم اکنون 930 مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعالیت می کنند، این درحالی است که خیران و نیکوکاران کشورمان در پنج ماهه نخست سال جاری 52میلیارد تومان به این مراکز کمک کرده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی