اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182705423

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد :

قیمت تمام شده فقر در کشور بالا رفته است

کد: 13950824182705423

https://goo.gl/jSTLOU

، تهران , (اخبار رسمی): خیران 600 میلیارد تومان به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در نیمه نخست امسال کمک کرده اند.

قیمت تمام شده فقر در کشور بالا رفته است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداداین خبر را در نشست ائمه جمعه استان زنجان عنوان کرد و گفت:بخشی از اعتبارات کمیته امداد برای کمک به نیازمندان از طریق کمک های مردمی تامین می شود، بخشی دیگر از درآمد این نهاد  نیزاز طریق صندوق صدقات، اکرام ایتام و محسنین، زکات و برنامه های مناسبتی همچون جشن عاطفه ها ،نیکوکاری و رمضان تامین می شود.
وی با اعلام پیش بینی مشارکت یک هزار و 150 میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد برای سال 95 ادامه داد: سال پیش 330 میلیارد تومان از حامیان به ایتام جمع آوری شد که این کمک ها مستقیم به حساب ایتام واریز شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته 300 میلیارد تومان برای هزینه درمان و 150 میلیارد تومان برای تامین جهیزیه مددجویان هزینه شده است، گفت: با توجه به اینکه ایرانیان 270 میلیارد تومان سال 94 صدقه داده اند، اما این میزان صدقه جمع آوری شده برای رفع تمامی نیازهای مددجویان کافی نبوده است.
ذوالفقاری یادآور شد: این نهاد سال گذشته 230 میلیارد تومان درآمد از محل جمع آوری زکات کسب کرده است که 59 درصد آن زکات واجب بوده است که علاوه بر پروژه های عمرانی، قسمت عمده زکات جمع آوری شده برای رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا هزینه شده است.پرداخت کمک هزینه جهیزیه با هشت و نیم میلیارد تومان و درمان با چهار میلیارد تومان بیشترین اعتبار را در هزینه کرد زکات به خود اختصاص داده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بر ضرورت مشارکت اجتماعی مردم و مسئولان در محرومیت زدایی تاکید کرد و افزود: قیمت تمام شده فقر در کشور بالا رفته است که بر این اساس جذب خدمات توسط شبکه های مردمی مستقردر محله ها در کنار جذب کمک های نقدی و غیرنقدی و ارتقاء مسئولیت اجتماعی در سطح جامعه امری ضروری و از برنامه های پیش روی این حوزه است.
ذوالفقاری ضمن تشکر از تعامل تنگاتنگ ائمه جمعه با کمیته امداد، ترویج فرهنگ احسان به والدین،تکریم سالمندان، اکرام ایتام و لزوم حمایت از این اقشار توسط اقوام و بستگان، تبدیل شدن امر فقرزدایی به دغدغه همه آحاد مردم و اقشار مختلف و نه تنها یک و یا دو سازمان حمایتی و لزوم ورود جدی سازمان ها ،اصناف و اشخاص حقوقی برای کمک به محرومان را از طریق تریبون نماز جمعه خواستار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی