اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824183406023

به مناسب هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی منتشر شد

«بوریم بازار»؛ سبک زندگی مردم مازندران برای بچه‌ها

کد: 13950824183406023

https://goo.gl/Ur5Hbj

، تهران , (اخبار رسمی): جدیدترین کتاب «مهری ماهوتی» فضای بازارهای محلی مازندران را در قالب شعر به تصویر می‌کشد.

«بوریم بازار»؛ سبک زندگی مردم مازندران برای بچه‌ها

به ‌گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «بوریم بازار» مجموعه شعر مهری ماهوتی برای کودکان هفت تا 9 سال منتشر شد. تصویرگری‌های هاله لادن با این شعرها همراه شده‌اند تا بخشی از فضای بومی مازندران به کودکان آموزش داده شود. مخاطبان با مطالعه این اثر می‌توانند با برخی کلمات مازنی، لباس مردم این خطه و سبک زندگی آنان آشنا شوند.
ماهوتی در این کتاب از گویش مازندرانی استفاده نکرده است تا کودکان سراسر ایران بتوانند به راحتی با شعرها همراه شوند. از سویی تصویرگر کتاب هم در بهره‌گیری از نشانه‌های بومی موفق بوده است تا اثری قابل تامل در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.
در شعر پنجشنبه بازار آمده است: «یک پنجشنبه بازار/ صد دانه جوجه سیکا/ پنجاه دانه ریکا/ پنجاه دانه کیجا/ پر شد تمام بازار/ از جیغ جوجه اردک/ پر شد کنار بابا/ از بچه‌های کوچک/ هر بچه با خودش برد/ یک دانه جوجه سیکا/ من ماندم آخر کار/ تنها کنار بابا»
این کتاب در قطع خشتی و با قیمت 3هزار و 500 تومان قابل خریداری از تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است. 

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان تا 1 آذر 1395 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1344 با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تاسیس شده است و عرصه فرهنگ، ادب، تعلیم و تربیت و هنر ایران در این سال‌ها شاهد رشد، بالندگی و تکامل این نهاد تاثیرگذار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب