اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184615763

ورود مولد جدید اصلاح نژاد لارو میگو از آمریکا

کد: 13950826184615763

https://goo.gl/Yi7NV6

، تهران , (اخبار رسمی): ورود مولد جدید اصلاح نژاد لارو میگو از آمریکا تاثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری در مزارع میگو داشته است.

ورود مولد جدید اصلاح نژاد لارو میگو از آمریکا

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران،حسینعلی عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: امسال حدود هفت هزار و 500 هکتار از اراضی پرورش میگوی کشور زیر کشت رفته است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 10 هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان های فعال برداشت شده است، گفت: انتظار می رود تا پایان فصل برداشت میزان تولید میگوی امسال در مجموع به 20 هزار تن برسد. 

وی ادامه داد : امسال شاهد شیوع بیماری در مزارع آبادان و بوشهر بودیم اما به موقع کنترل شد و خسارات های زیادی را به همراه نداشت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین از ورود مولد جدید اصلاح نژاد لارو میگو از آمریکا خبر داد و گفت: ورود این گونه تاثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری در مزارع داشته است. 

وی تصریح کرد: قرار است شرکت های جدیدی در زمینه پرورش میگو در سال آینده ورود کنند. 

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد : پس از اتمام فصل برداشت میگو، جلسات ستاد میگو در اواخر آبان برای برنامه ریزی های تولید میگوی سال آینده در سازمان شیلات ایران با حضور اعضا برگزار خواهد شد. 

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ذخیره سازی مزارع میگوی پرورشی معمولاً هر ساله از اسفندماه آغاز می شود و اواخر شهریور ماه نیز میگوهای تولید شده برداشت خواهند شد. 

وی اظهار داشت : هم اکنون پرورش میگو در مزارع استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان ، هرمزگان و گلستان با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت می گیرد و سال به سال شاهد افزایش سطح زیر کشت در این استان ها خواهیم بود.

عبدالحی گفت : بر اساس مطالعات صورت گرفته از سوی کارشناسان شیلاتی تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید میگوی پرورشی سالانه به 60 هزار تن خواهد رسید.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در خصوص نقدینگی پرورش دهندگان گفت: در تلاش هستیم از محل صندوق توسعه کشاورزی تسهیلات کم بهره جهت رفع کمبود نقدینگی در اختیار پرورش دهندگان میگو قرار دهیم که امیدواریم این امر هر چه سریعتر محقق شود. 


وی به تلاش سازمان شیلات ایران در جهت حمایت از پرورش دهندگان بخش خصوصی فعال در امر پرورش میگو اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون پرورش دهندگان با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند که همین امر مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت : جلساتی را با مسئولان بانک کشاورزی برای اعطای تسهیلات از سوی صندوق توسعه کشاورزی به پرورش دهندگان میگو برگزار کرده ایم. 

وی درباره وضعیت بیمه مزارع پرورش میگو گفت: متاسفانه شیوع بیماری در مزارع، ریسک بیمه را افزایش داده و همین امر باعث می شود تا بیمه کنندگان نرخ خود را افزایش دهند.

عبدالحی اظهار داشت : هم اکنون بیمه مزارع پرورشی به صورت عادی انجام می پذیرد و مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی افزود : امسال نیز همچون سالهای گذشته بخشی از میگوی تولید شده به کشورهای هدف صادر می شود و بخشی دیگر نیز در بازار داخلی به مصرف خواهد رسید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]