اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190305617

پیشرفت 35 درصدی لایروبی خور درگهان قشم

کد: 13950906190305617

https://goo.gl/PsgAQX

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از پیشرفت 35 درصدی عملیات لایروبی خور شهر درگهان و روستای هلر در جزیره قشم خبر داد.

پیشرفت 35 درصدی لایروبی خور درگهان قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، شریف شریفی نژاد روز شنبه با اعلام این مطلب، گفت: جلوگیری از ورود آب های زیر زمینی به معابر عمومی و منازل مردم مهمترین دلیل اجرای این طرح بوده که با یک میلیارد و700 میلیون ریال اعتبار آغاز شده است.

وی افزود:طرح لایروبی خور درگهان – هلر با یک هزار و 200 متر مکعب لجن برداری تا 20 روز آینده به پایان می رسد که موجب افت یک تا یک متر و نیمی عبور آب های زیر زمینی در محدوده اراضی باتلاقی این منطقه می شود.
مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با برداشتن لجن های خور درگهان – هلر و عملیات زهکشی در این مسیر دیگر شاهد پدیده ورود آب های زیر زمینی به معابر عمومی و منازل مردم این مناطق نخواهیم بود.
وی ادامه داد: زهکشی خور مرحله بعدی این طرح می باشد و در نهایت در صورت نیاز به زهکشی اراضی باتلاقی متصل به خور، این طرح عمرانی با اختصاص اعتبار جدید ادامه خواهد یافت.
شریفی نژاد از بالا بودن سطح ایستایی اراضی باتلاقی شهر درگهان و روستای هلر به عنوان یکی از مهمترین مشکلات مردم این مناطق نام برد و گفت: سازمان منطقه آزاد قشم خدمت به مردم کل جزیره را به عنوان یکی از اقدامات مهم در دستور کار خود قرار داده و عملیات لایروبی و زهکشی خور درگهان نیز در راستای خدمات توسعه ای و رفاه عمومی مردم این منطقه در حال اجرا است.
شهر درگهان به عنوان یکی از مهمترین شهرهای تجاری ایران در طول سال میزبان انبوه فعالان اقتصادی است که از اقصی نقاط ایران برای خرید انواع کالا به این شهر در 25 کیلومتر جزیره قشم سفر می کنند.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان های استان هرمزگان درجنوب ایران واقع شده است و مسافران این شهر از سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی (اسکله پهل در بندرعباس به اسکله لافت در جزیره قشم) می توانند به این جزیره سفر کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان