کد: 13950907190775926

جایزه هنر و ادبیات محتشم برندگان خود را شناخت

کد: 13950907190775926

https://goo.gl/lZIrtr

، تهران , (اخبار رسمی): اختتامیه چهارمین جایزه هنر و ادبیات «محتشم» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران،مدیرعامل برج میلاد تهران و جمعی از هنرمندان در گالری هنری برج میلاد برگزار شد.

جایزه هنر و ادبیات محتشم برندگان خود را شناخت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران،  در این مراسم که عصر روز گذشته شنبه 6 آذر ماه برگزار شد، ابتدا برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه این دوره از جایزه ادبیات و هنر به خوبی برگزار شده است، اظهار داشت: در اینجا باید قدردان زحمات هیئت داوران بود که با دقت کامل به ارزش‌گذاری آثار در جنبه‌های هنری وبصری پرداختند.

وی ادامه داد: جایزه محتشم پس از برگزاری چهار دوره به یک بلوغ رسیده است، به این معنا که در عرصه‌های فرهنگی و هنر دینی حرف‌هایی برای گفتن دارد، البته نباید فراموش کرد که مشارکت هنرمندانی که دغدغه‌های زیادی دارند در این زمینه هم خوب بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: تحقیقات میدانی در عرصه آئین‌های فرهنگی و هنری در جوامع نشان داده است آئین عاشورایی و هنرهای مرتبط با آن از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار است، در واقع مردم استقبال بهتری از هنر با این مضوضوع دارند.

ضرغامی یادآور شد: فرهنگ و سیاست مصرف در مطالعات فرهنگی به آن بخشی مربوط می‌شود که مردم در راستای آن دل مشغولی دارند، این امر در ایامی چون ماه محرم و صفر بیشتر نیز می‌گردد زیرا موضوعات مرتبط فرهنگ و سیاست مصرفی بیشتر است.

وی افزود: محتشم از جمله کسانی است که در مسیر سوق دادن فرهنگ و سیاست مصرفی به سوی ارزش‌های دینی و ارزشی گام برداشته است، در واقع محتشم به خوبی در این زمینه ظرفیت‌سازی کرده است، اما آنچه مهم است اینکه برای آینده باید تلاش کرد و با تبلیغات موثر هنرمندان بیشتری را به این عرصه فرا خواند.

در ادامه مراسم علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد تهران در سخنانی کوتاه با تقدیر از برگزیدگان جایزه هنر و ادبیات محتشم گفت: امروز بسیار خوشحال هستیم که ویژه برنامه های گسترده ای را با تکیه بر فرهنگ و هنر اصیل ایرانیان در ایام ماه محرم و صفر اجرا کرده ایم.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های برج میلاد تهران تحت عنوان سوگواره خیمه ها و نجواها بود، تصریح کرد: مشارکت برج میلاد در برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم تنها یکی از این برنامه ها بود و ما برنامه های گسترده دیگری همچون اکران فیلم هیات، برگزاری کنسرت شب دهم، اجرای موسیقیایی حامد زمانی، برگزاری سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق و ... از دیگر برنامه های ما برای محرم و صفر امسال بود.

در ادامه این مراسم مسعود زنده‌روح کرمانی از اعضای هیأات داوران بخش عکس جایزه «محتشم» با اشاره به اینکه در ایام محرم و صفر تعداد زیادی از عکاسان به تولید آثار می‌پردازند گفت: این آثار به ویژه در عاشورا و اربعین به اوج خود می‌رسد و بسیاری از این آثار با قابلیت‌های فراوان در کاربردهای مختلف قابل استفاده است.

وی ادامه داد: از مسؤولان فرهنگی شهرداری انتظار می‌رود لااقل بخشی از این آثار عکاسان را خریداری و با ایجاد گنجینه عکس‌های عاشورایی از این هنرمندان تجلیل به عمل آورند.

در ادامه مراسم اسامی برگزیده این دوره جایزه «محتشم» در بخش تعزیه به شرح ذیل اعلام شد:

سیدنجات میراسماعیلی، حسن کیارستمی، گروه تعزیه اباعبدالله‌الحسین(ع)، مرادعلی زینعلی، احد سبطی، مجتبی اسدی، ابراهیم صالحی، سیدمحمد موسوی، سید داوود سیدمحمدی، موسی چهره‌ای، رمضان فرخ‌رو، مجتبی قمی‌پور.

در بخش بعدی اسامی برگزیدگان اهدای جایزه عکس به شرح زیر اعلام شد:

مهدی کرمی(استان زنجان)، حامد نیرومند و میلاد حدادیان هر دو از خراسان رضوی، داوود ایزدپناه(کهکیلویه و بویراحمد)، مجید خالقی، جاوید خدمتی، رضا عیسی‌پور هر سه از استان اردبیل، زینب بیک‌محمدی(قم)، زهرا صدیق خراسان‌لو(تهران) و عرفان سامان‌فر(فارس).

در پایان مراسم اسامی برگزیدگان سایر بخش‌ها به شرح زیر اعلام و از آنها تقدیر شد:

نقاشی: یاور بالسیری از اسلامشهر، فریناز سندانی از تهران، محمدرضا عباسپور از گرگان.

هنرهای حجمی: حمیدرضا فتوحی از تهران.

نقاشی خط: سیده مرجان میرخاتمی ، ملیحه سیف آبادی، مریم حاصلی هر سه از تهران.

تصویرسازی: میرپیمان احمدی از آذربایجان شرقی، مژگان سعیدیان اصل و سمیه علیپور هر دو از تهران.

خوشنویسی: سید طه میرحسین‌زاده از گیلان، امیر پژمان از فارس، واحد ناصری از کردستان و حمید احمدی از تهران.

پوستر: مرتضی رحمتی و محمدصابر شیخ‌رضایی هر دو از تهران، الهام زارعی از کرمانشاه.

شعر: میلاد حبیبی، رجب علیزاده کاشانی، رضا احسان‌پور هر سه از اصفهان، مرضیه فرمانی از رشت، سیده تکتم حسینی از قم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برج میلاد تهران

شرکت برج میلاد تهران از سال 1386 با هدف بهره برداری از مجموعه برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با برخورداری از تخصص مدیریتی و کارشناسی وظیفه بهره برداری از مجموعه برج میلاد را برعهده دارند. کاربری برج، تسهیل و گسترش ارتباطات بی‌سیم در سطح تهران، بهینه‌سازی و گسترش پوشش رادیو و تلویزیون، ایجاد زیر ساخت‌های تلویزیونی دیجیتال، هواشناسی، کنترل ترافیک و گردشگری است.

منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب