اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907191496023

«تئاتر کوچک» کانون به روستاها می‌رود

کد: 13950907191496023

https://goo.gl/Uf8iaq

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین بسته‌ی «تئاتر کوچک» روز شنبه‌ 13 آذر در استان‌های بوشهر، خوزستان و تهران و با اجرای نمایش «آدم کوچولوی گرسنه» فعالیت خود را آغاز می‌کند.

«تئاتر کوچک» کانون به روستاها می‌رود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «تئاتر کوچک» ابزاری نمایشی است که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تئاتر را به روستاهای دور می برد.
بر این اساس، این رسانه با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به صورت انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید شده و خواهد شد و مربیان مراکز فرهنگی هنری سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به عنوان ابزاری مناسب برای اجرای تئاتر استفاده کنند. قرار است مربیان از نمایش فیلم و اهدای کتاب نیز در این حرکت فرهنگی برای آموزش بهتر به مخاطبان بهره ببرند.
در نخستین گام از این حرکت فرهنگی «آدم کوچولوی گرسنه» به نویسندگی پیردلی و ترجمه کلر ژوبرت، به کارگردانی فهمیه میرزاحسینی به نمایش در خواهد آمد. 
این نمایش با تکنیک عروسکی (دستکشی) ساخته شده است و قابلیت اجرا در فضاهای باز و حتی مینی‌بوس و خودروهای کوچک را دارد.
پسر کوچولویی صبح گرسنه از خواب بیدار می شود. او هر چقدر در خانه جستجو می‌کند چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کند برای همین نزد نانوا می‌رود. نانوا به او می‌گوید در ازای آرد به او نان می‌دهد و...
گفتنی است این نمایش در روزهای 13 و 14 آذر در استان بوشهر، 16 تا 18 آذر در استان خوزستان و از 21 تا 24 آذر در استان تهران همراه با واحد سیار روستایی برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.
هم اکنون این بسته برای تمامی استان‌ها ارسال شده و مربیان سیار روستایی قرار است با این طرح همکاری کنند.
ایده اجرای چنین تئاترهایی در ابعاد کوچک در سال‌های دورتر نیز در مناطق روستایی از سوی کانون به مرحله اجرا درآمده بود اما اکنون با عنوان «تئاتر کوچک» از سوی مرکز تئاتر و با همکاری اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون به صورتی گسترده و در دورترین مناطق روستایی همراه با نمایش فیلم و اهدای کتاب به کودکان اجرا خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1344 با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تاسیس شده است و عرصه فرهنگ، ادب، تعلیم و تربیت و هنر ایران در این سال‌ها شاهد رشد، بالندگی و تکامل این نهاد تاثیرگذار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر