اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950909191895812

با هدف نظارت بهزیستی بر روند طلاق در کشور بزودی صورت می گیرد

راه اندازی سامانه طلاق در 11 استان

کد: 13950909191895812

https://goo.gl/0ZMfXA

، تهران , (اخبار رسمی): سامانه طلاق در 11 استان که دارای بالاترین نرخ طلاق در کشور هستند بزودی راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی سامانه طلاق در 11 استان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، حبیب‌الله مسعودی فرید،معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور این خبر را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این سامانه در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.

او درباره نحوه مداخله این نرم‌افزار افزود: تمام مداخلات و اقدامات مشاوره‌ای، روانشناختی، مددکاری و حقوقی انجام گرفته برای زوجین متقاضی طلاق در این سامانه با حفظ رازداری کامل ثبت می‌شود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه این کار باعث سهولت و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به زوج‌ها می‌شود، گفت: این روش در سطح استانی و ملی نیز می‌تواند به سیاست‌گذاری‌های حوزه طلاق در خانواده کمک کند.
وی در ادامه به اجرای طرح ثبت درخواست مداخله در طلاق توافقی به صورت پایلوت، در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: بهزیستی برای کنترل و کاهش روند طلاق در کشور اقدامات متعددی از جمله نرم‌افزار طلاق و همچنین ارائه آموزش‌های خانواده را در دست دارد.
مسعودی‌فرید در پایان یادآور شد: پس از طلاق نیازمند ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی به والدین هستیم، زیرا فرزندان پس از طلاق والدین با پدر و مادر خود در ارتباط هستند و برای بهبود این روابط و پیگیری مسائل تربیتی این کودکان باید ارائه مداخلات آموزشی، مشاوره‌ای و مددکاری را در دستور کار قرار دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی