اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193265699

پیام وزیر آموزش و پرورش در پی سانحه همدان

کد: 13950913193265699

https://goo.gl/PtEitt

، تهران , (اخبار رسمی): حفظ سلامت و امنیت دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و آموزشی ، مهمترین دغدغه ی مسئولان است.

پیام وزیر آموزش و پرورش در پی سانحه همدان

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط  عمومی وزارت آموزش و پرورش،  در پی حادثه دیروز، در 5 کیلومتری شهر همدان، برای یکی از وسایل نقلیه کاروان های راهیان نور دانش آموزی در مسیر بازگشت از غرب کشور به استان گیلان، فخرالدین  دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش؛ مجتبی زینی وند مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی را برای بررسی دقیق تر موضوع به محل حادثه اعزام کرد.

این گزارش می افزاید: وزیر آموزش و پرورش همچنین طی دستوری به معاونت پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه مأموریت داد تا ضمن رعایت دقیق دستور ا لعمل های موجود درباره ی اردوهای دانش آموزی و هماهنگی با نهادهای ذی ربط مسئول،  در خصوص اردو های راهیان نور ،ترتیبی اتخاذ شود تا بالاترین کیفیت و استانداردهای ایمنی در این اردوها، از نظر وسایل ایاب و ذهاب ، زمان برگزاری و نکات دیگر لحاظ شود.

براساس این گزارش ،  متن کامل نامه وزیر آموزش و پرورش به معاونت پرورشی و فرهنگی به شرح زیر است  :

جناب آقای دکتر فیض

معاون محترم پرورشی و فرهنگی

با سلام

نظر به اینکه حفظ سلامت و امنیت دانش‌آموزان در خلال برنامه‌های فرهنگی و آموزشی باید به عنوان مهم‌ترین دغدغه مسئولین آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد، ضروری است در اسرع وقت ضمن رعایت دقت در اجرای دستورالعمل‌های موجود در خصوص اردوهای دانش‌آموزی ترتیبی اتخاذ فرمایید تا در برگزاری کلیه اردوها، اعم از آموزشی، تربیتی و فرهنگی به ویژه اردوهای راهیان نور رعایت بالاترین کیفیت ها  و استانداردها ی لازم  مورد ،  توجه قرار گیرد. حضور مربیان آموزشی و پرورشی در خلال اردوها به عنوان نماینده و مسئول اردو، استفاده از وسایل حمل و نقل دارای کیفیت ، عدم تردد اتوبوس‌ها در خلال شب، توجه جدی به زمان برگزاری اردوها از نظر امنیت جاده‌ها و مواردی نظایر آن جزو مطالبی است که انتظار می‌رود  مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]