اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194055730

از سوی یک متخصص بیماری های عفونی مطرح شد

ناگفته های پیشگیری از ایدز در ایران

کد: 13950914194055730

https://goo.gl/n9Mwia

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از کشورها با سلاح موثر آموزش به جنگ ایدز رفتند و در کشور ما معلمین، پدر و مادر، رسانه ها، شهرداری و کلیه سازمانها و ارگانها باید دراین زمینه کوشا باشند

ناگفته های پیشگیری از ایدز در ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی با اعلام این موضوع گفت: راه های ابتلا به بیماری ایدز کاملا مشخص است؛ تزریق خون از اولین راه های انتقال بوده است، که در حال حاضر این راه انتقال در کشور ما وجود ندارد، به دنبال آن استفاده از سرنگ مشترک برای استفاده از مواد مخدر و نیز روابط جنسی بدون محافظت، از جمله راه های انتقال این ویروس است که مورد آخر در کل دنیا بیشترین دلیل ابتلا به این بیماری شناخته شده است.
مردانی گفت: بانوانی که در گذشته کمترین ابتلا را داشتند در حال حاضر آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند، جوانان باید بیشتر مراقب باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.
این متخصص بیماریهای عفونی با بیان این که ارتباطات جنسی کنترل نشده در حال حاضر شایع ترین دلیل ابتلای جامعه به این بیماری است، افزود: مردم درک درستی از این بیماری ندارند و تصور می کنند اگر تنشان به تن یک بیمار بخورد بیمار شده اند که اشتباه است، این بیماری ما را انتخاب نمی کند بلکه این ما هستیم که با رفتار نادرستمان به سراغ آن می رویم.
وی افزود: زمانی که جوانان ما از سلامت جنسی خود بی خبرند طبیعی است که به اینترنت، ماهواره و شبکه های مجازی پناه می برند و ما پایگاه مناسبی برای اطلاع رسانی در این زمینه نداریم.
مردانی افزود: بسیاری از جوانان به دلیل عدم آگاهی در زمینه مسائل جنسی دچار گرفتاری و مشکلات می شوند، هنوز هم مسئله اعتیاد تزریقی وجود دارد، مسئله استفاده از روانگردانها و استفاده از شیشه در کشور روند رو به رشدی را نشان می دهد که این مسئله نگران کننده است و این مواد جدید هنجارهای اجتماعی را از بین می برد و موجب می شوند که افرد به بیماری های مقاربتی مبتلا شوند.
وی افزود: بسیاری از کشورها با سلاح موثر آموزش به جنگ ایدز رفتند و در این زمینه معلمین، پدر و مادر، رسانه ها ، شهرداری و کلیه سازمانها و ارگانها باید در زمینه ابتلا به ایدز آموزشهای لازم را بدهند.
مردانی با بیان این که از ظرفیت رسانه ملی می توان برای آموزش مخاطبین استفاده کرد، گفت: رسانه ها نقش موثری در اطلاع رسانی دارند، بسیاری از افراد یا از بیماری خود بی اطلاع اند و یا آن را پنهان می کنند، در حالیکه آزمایش ایدز کاملا رایگان است و اطلاعات بیماران محفوظ می ماند، با یک مشاوره ساده به راحتی می توان از ابتلا به این بیماری مصون ماند.
وی با طرح این پرسش که چه اشکالی دارد در تورهای گردشگری خارجی اطلاع رسانی های جنسی هم به درستی منتشر شود تا مسافران در صورتی که خواستند در طول سفر رابطه جنسی داشته باشند با راه و چاه آشنا شوند و به درستی عمل کنند.
مردانی افزود: اجباری کردن آزمایش ایدز صحیح نیست و طرحی شکست خورده است، ولی فردی که شریک جنسی بیش از یک نفر دارد باید حتما آزمایش بدهد.
این متخصص عفونی افزود: تاکید ما برای انجام آزمایش ایدز بیشتر روی کسانی است که رابطه جنسی با شرکای جنسی مختلف دارند و یا معتاد تزریقی هستند که باید خود و خانواده اش این تست را بدهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه