اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194805763

مدیرکل شیلات خوزستان:

طرح جامع آبزی پروری در سواحل خوزستان اجرا می شود

کد: 13950914194805763

https://goo.gl/UFgSQP

، تهران , (اخبار رسمی): طرح جامع آبزی پروری با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه ها تهیه شده که در سواحل استان اجرا می شود.

طرح جامع آبزی پروری در سواحل خوزستان اجرا می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، نبی الله میرزایی در خصوص جزئیات طرح جامع آبزی پروری در سواحل جنوبی استان خوزستان، با تشریح ظرفیت های استان در پرورش آبزیان گفت:طبق مطالعات کارشناسان، با بهره گیری از ظرفیت دریاها و خورهای جنوبی استان، می توان به پرورش ماهی، میگو و گونه هایی نظیر آرتمیا اقدام کرد.
وی اضافه کرد:این اداره کل، برای خورهای جنوبی استان خوزستان و پرورش آبزیان، برنامه جداگانه دارد و این مهم با کمک اداره کل حفاظت محیط زیست و کسب مجوزهای لازم اجرایی می شود.

میرزایی تصریح کرد:محدوده هایی که از نظر اداره کل محیط زیست خوزستان مشکلی ندارد، طی دو هفته آینده به اداره کل شیلات اعلام شده و پس از تصویب این طرح در کارگروه استانی به ریاست استاندار، برای اجرایی شدن به سازمان مرکزی ارسال می شود.
مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه سخنانش با بیان اینکه جزئیات این طرح بزودی اطلاع رسانی می شود، گفت:اجرای صحیح این طرح، بدون نیاز به اعتبار مالی فراوان، اشتغالزایی زیادی دارد.
وی در ادامه سخنانش با تشریح برخی دیگر راهبردهای افزایش ظرفیت اشتغال در طرح های آبزی پروری و سواحل جنوبی استان خوزستان، تاکید کرد:می توان با لایروبی کانال ها و زهکش ها، بودن آسیب به حقابه ها تا 25 متر مکعب بیشتر، آب برداشت کرده و طرح های آبزی پروری کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی