اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195515730

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد

ارایه خدمات بیش از 6 هزار پزشک در روستاها

کد: 13950915195515730

https://goo.gl/uLCTmw

، تهران , (اخبار رسمی): طرح تحول سلامت بر اساس سیاستهای کلان سلامت و مطابق قانون برنامه توسعه تنظیم و اجرا شده است و مقام معظم رهبری و رییس جمهور از این طرح حمایت کرده اند و رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

ارایه خدمات بیش از 6 هزار پزشک در روستاها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات اخیر از طرح تحول سلامت گفت: تلاش های زیادی شده است که طرح تحول سلامت را به یک دوره از وزارت بهداشت تقلیل دهند درحالی که این طرح با یک وفاق ملی در سطوح بالا شروع شد و از آرمان وزرای سابق و کمیسیون های بهداشت و درمان نیز بوده است و من از مخالفان این طرح می پرسم که آیا کاهش پرداخت از جیب مردم از 37 درصد به 6درصد در بیمارستان های دولتی کار اشتباهی بوده است.
وی گفت: کسانی که مخالف طرح تحول سلامت هستند، بگویند آیا می خواهند خدمت رسانی به حاشیه شهر متوقف شود یا بیمه شدگان جدید حذف شوند؟
وی افزود: آیا بردن خدمات بهداشتی به حاشیه شهرها برای اولین بار اشتباه بوده است، یا بیمه کردن حدود 10 میلیون نفری که هیچ بیمه ای نداشتنند، کار نادرستی بوده است؟ آیا اینکه با 15درصد هزینه و اصلاح تعرفه ها، زیرمیزی هایی که بین هفت تا 10هزار میلیارد تومان بوده است و از این طریق کل مشکل زیرمیزی ها را حل کرده ایم، کار اشتباهی بوده است؟
سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: در زمانی که طرح تحول سلامت شروع شد، فقط هزار و 200 تا هزار و 400 پزشک در روستا داشتیم که ماهانه یک میلیون و 400 هزار تومان حقوق می گرفتند اما در حال حاضر با حقوق چهار تا 12 میلیون تومان حدود 6هزار و 800 پزشک در روستاها داریم.
وی افزود: در موارد استثنایی پزشکان شاغل در نقطه صفر مرزی که هفت روز هفته را کار می‌کنند 12 میلیون تومان دریافتی دارند .
وی تصریح کرد: بدهی بیمه ها و تاخیر در پرداخت ها هیچ ربطی به اصل طرح تحول سلامت ندارد و افرادی که از هدر رفتن منابع صحبت می کنند، خودشان می دانند که در بهترین کشورهای دنیا نیز حدود 20درصد منابع سلامت به علت هزینه های القایی و مسائل دیگر هدر می رود و این مسائل به طرح تحول سلامت مربوط نمی شود.
حریرچی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه اجرا شده است و بعد از آن هیچ تعهد و هزینه اضافه بر خلاف مصوبه این شورا به بیمه ها تحمیل نشده است.
وی ادامه داد: اتقاقا در مورد سازمان بیمه تامین اجتماعی وزارت بهداشت مدعی است که این سازمان برخلاف قانون 9 بیست و هفتم سهم حق بیمه کارگران را برای سلامت آنها هزینه نمی کند و همین سال گذشته حدود 11 هزار میلیارد تومان از این درآمد در جاهای دیگر از جمله پرداخت مستمری هزینه شده است.
حریرچی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره علت مشکلات تنفسی پس از اولین بارش پاییزی در اهواز گفت: بر اساس گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز علت این مساله هرس درختان و گرده افشانی گیاهان بوده است که بر اثر باران و باد پراکنده شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی گفت: هر سال بعد از اولین بارش پاییز در اهواز و برخی شهرهای خوزستان شاهد چنین رویدادی هستیم اما امسال میزان مراجعات مردم به بیمارستان پس از اولین بارندگی در اهواز حدود 70 تا 80 درصد کمتر از سال گذشته بوده است و در شهرهای دیگر استان خوزستان نیز مساله خاصی ایجاد نکرده است.
حریرچی  همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دستاوردهای برجام در حوزه سرمایه گذاری خارجی در بخش سلامت، گفت: حضور شرکتهای خارجی در صنعت دارویی کشور پس از برجام پررنگ تر شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه سرمایه گذاری برای ساخت بیمارستان نیز چند پیشنهاد داریم که به عقد تفاهمنامه همکاری نیز رسید اما به علت پیچیدگی های ذاتی کار ساخت بیمارستان و به خصوص غیر واقعی بودن تعرفه های پزشکی در ایران، هنوز این تفاهمنامه ها به مرحله عمل و شروع کار عمرانی بیمارستانها نرسیده است . با این وجود استقبال شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در بخش سلامت با قبل از برجام قابل مقایسه نیست و چندین برابر شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان