اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195525730

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

طرح تحول سلامت، یکی از افتخارات نظام است

کد: 13950915195525730

https://goo.gl/iSoGcc

، تهران , (اخبار رسمی): هدف اصلی طرح تحول سلامت، همان چیزی است که مقام معظم رهبری 25 سال پیش در زمان وزارت دکتر مرندی و دیدار با روسای دانشگاه های علوم پزشکی فرمودند بیمار نباید به جز بیماری، رنج دیگری داشته باشد و تا قبل از دولت یازدهم، هیچ یک از دولت ها نتوانستند این فرموده مقام معظم رهبری را اجرا کنند.

طرح تحول سلامت، یکی از افتخارات نظام است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، حسینعلی شهریاری ،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بااعلام این خبر گفت: قطعا تمام نمایندگان مجلس به یاد دارند که تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، یکی از گرفتاری های عمده نمایندگان مجلس، بیمارانی بودند که به دلیل هزینه های سنگین درمانی در بیمارستانهای دولتی، به آنها مراجعه می کردند و طرح تحول سلامت، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است زیرا بیماران در مراجعه به بیمارستانها، دیگر دغدغه ای برای هزینه های درمانی ندارند.
وی افزود: بیماران دیگر برای تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بیمارستانها مانند لنز، لباس بیمار، لیوان و حتی دمپایی مجبور به مراجعه به بیرون از بیمارستانها نیستند و باید در موارد مختلف، جانب انصاف رعایت شود زیرا طرح تحول سلامت به بیماران بی بضاعت، کارمندان دولت و اقشار آسیب پذیر کمک زیادی کرده است.
 هیچ بیماری در بیمارستانها معطل نمی ماند
 شهریاری با بیان اینکه با تمام وقت شدن پزشکان در بیمارستانها، بیماران دیگر در صف ها و نوبت های طولانی مدت نمی مانند، افزود: با توجه به اینکه در سالهای گذشته، تعرفه های پزشکی در بخش خصوصی و دولتی فاصله بسیار زیادی داشت، تعداد عمل های جراحی که در بیمارستانهای دولتی انجام می شد، بسیار کم بود و پزشکان متمایل بودند که در بخش خصوصی فعالیت کنند اما در حال حاضر، کار هیچ بیماری در بیمارستانها، معطل نمی ماند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان به درآمد و کارانه یک پزشک متخصص ارتوپد انتقاد کرده بودند اما وقتی لیست عملکرد وی را دیدیم این فرد در طول چند ماه و با 18 ساعت کار شبانه روزی، 600 بیمار را عمل کرده بود بنابراین فردی که چنین عملکردی دارد، انتظار می رود که دریافتی بیشتری داشته باشد زیرا باعث می شود که بیماران در نوبت نباشند.
ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی متفاوت و تبعیض آمیز است
وی یادآور شد: دولت باید طرح تحول سلامت را همچنان با قوت ادامه دهد و راه بازگشتی برای آن وجود ندارد اما اینکه یکی از همکاران ما عنوان کرده بود که از حقوق کارگران برای طرح تحول هزینه شده است باید بگویم که در حال حاضر بین بیمه شدگان تامین اجتماعی تبعیض و اتفاقات عجیبی وجود دارد.
دکتر شهریاری با اشاره به وجود چندین بیمارستان تخصصی و بزرگ تامین اجتماعی در تهران، گفت: بیماران در شهر تهران خدمات نسبتاً مناسبی را از این بیمارستانها با وجود اساتید صاحب نام حوزه پزشکی دریافت می کنند اما در سراسر کشور و بسیاری از شهرستان های کشور، سازمان تامین اجتماعی، هیچ امکانات درمانی ندارد و بیمه شدگان تامین اجتماعی مجبور هستند که به بیمارستانهای دانشگاهی و کلینیک ها مراجعه کنند و فرانشیز پرداخت کنند در حالی که بیمه شدگان در تهران، فرانشیزی پرداخت نمی کنند و بین بیمه شدگان تامین اجتماعی، تبعیض وجود دارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در مناطقی که تامین اجتماعی امکانات درمانی ندارد بیمه شدگان آن مناطق باید پول بیشتری را برای خد

مات پزشکی پرداخت کنند و در بیمارستانهای بزرگ تهران پرداختی قابل توجهی به پزشکان و متخصصان می شود تا آنها را جذب کنند و خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان