اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195645811

برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی

کد: 13950915195645811

https://goo.gl/HwfRrQ

، تهران , (اخبار رسمی): هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن- جامعه تاب آور" همزمان در استان های سراسر کشور برگزار شد.

برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر، این مانور صبح امروز و با همکاری دستگاه های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، وزارت علوم و آموزش و پرورش، وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران و پژوهشگاه زلزله شناسی برگزار شد.

در این مانور، دانش آموزان پناه گیری داخل کلاس درس، طبقه همکف، نزدیک در خروجی، راهرو و راه پله، کتابخانه و حیاط مدرسه، خروج اضطراری و تخلیه را تمرین و همچنین همراه با خانواده ها پناه گیری در منزل و محل کار و تخلیه امن و حرکت به سوی مدرسه امن را اجرا کردند.

مانور زلزله با هدف آشنایی دانش آموزان با زلزله و خطرات آن، کاهش خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقای فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی، ایجاد و ارتقای مهارت های فردی و جمعی دانش آموزان و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله، با بصدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی برگزار شد.

این مانور با حضور دکتر حبیبی، رئیس سازمان جوانان و مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات در تهران و در دبیرستان دخترانه “دکتر ایوب آزاد حسینی” نیز اجرا شد.

دکتر حبیبی در سخنانی با اشاره به لزوم آمادگی در برابر زلزله گفت: همه ما می دانیم که وقوع زلزله دور از انتظار نیست و هر زمان ممکن است زلزله ای رخ دهد، بنابراین می بایست در برابر چنین حوادثی آماده باشیم تا آسیب ها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در مانور زلزله دانش آموزان پناه گیری و خروج ایمن را یاد می گیرند، افزود: با آمادگی که این بچه ها در برابر زلزله پیدا می کنند، پیام آوران ما در خانواده هایشان می شوند و این آموزش ها را به اعضای خانواده نیز منتقل می کنند.

رئیس سازمان جوانان ادامه داد: در زمان وقوع زلزله تا رسیدن نیروهای امدادی، ممکن است زمان طلایی امدادرسانی از دست برود و در این شرایط است که اگر افراد، آموزش های امدادی را فرا گرفته باشند می توانند از بیشتر شدن آسیب ها جلوگیری کنند.

دکتر حبیبی ابراز امیدواری کرد تا برگزاری مانور زلزله فرصتی برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه های خدمات رسان باشد تا در زمان لازم، بهترین عملکرد را داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]