اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195655811

دبیرکل جمعیت هلال احمر خواستار شد

واگذاری فعالیت های هلال احمر به مردم

کد: 13950915195655811

https://goo.gl/yNnNFM

، تهران , (اخبار رسمی): دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: علاقه مند هستیم همچون خانه های نمونه هلال احمر بسیاری از فعالیت ها به مردم واگذار شود.

واگذاری فعالیت های هلال احمر به مردم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر،  علی اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر و با بیان این که مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته به منظور تامین هزینه های وظایف حاکمیتی این جمعیت 42 درصد از حق ثبت در کشور را در اختیار هلال احمر قرار داده بود که متاسفانه در لایحه بودجه امسال دیده نشده است، گفت:  امیدواریم نمایندگان مجلس این موضوع را اصلاح کنند.

وی افزود: این هزینه ها صرف امداد رسانی هنگام بحران ها و حوادث همانند تصادف قطار درسمنان، حوادث اربعین و سایرموارد امدادی می شود.

احمدی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تعداد داوطلبان هلال احمر در ایران گفت: این میزان داوطلب در مقایسه با دیگر کشورها بسیار مطلوب است و نشان می دهد مسوولان تنها باید بستر را فراهم کنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: برای ایجاد خانه های هلال قرار نیست ساختار جدید و یا کارمند استخدام شود. بلکه تنها می خواهیم از فضاهای موجود مثل مدارس و مساجد و آموزش همگانی نیروهای مردمی بهره مند شویم تا در هنگام بروز سانحه و حوادث مردم همان روستا و محل که آموزش های لازم را فرا گرفته اند تا رسیدن امدادرسانان به کمک مصدومان بپردازند.

به گفته احمدی، طرح خانه های هلال برای مدت شش ماهه به استان ها ابلاغ شده است. سه ماهی از ابلاغ آن می گذرد و هنوز به صورت آزمایشی است اما بعد از آن اصلاحاتی روی آن انجام خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]