اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916196136383

معاون شهردار خبر داد

نخستین دوره تئاترهای خیابانی "مقصر" در شیراز

کد: 13950916196136383

https://goo.gl/GN30nQ

، شیراز , (اخبار رسمی): معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: نخستین دوره تئاترهای خیابانی با موضوع ترافیک و با عنوان «مقصر» در نقاط مختلف شهر شیراز برگزار می‌شود.

نخستین دوره تئاترهای خیابانی "مقصر" در شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، احمد همتی از برگزاری تئاترهای خیابانی با موضوعات فرهنگ شهروندی در شیراز خبر داد و اظهار داشت: نخستین دوره این تئاترها با عنوان "مقصر" و با هدف اصلاح رفتارهای ترافیکی در نقاط پر تردد شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه در 10 نقطه شیراز براساس برنامه و جدول زمان‌بندی آغاز شده است افزود: زمان هر اجرا 30 دقیقه پیش‌بینی شده است.

معاون شهردار شیراز بر لزوم اجرای تئاترهای خیابانی در مکان‌های مختلف که تردد مردم زیاد است تاکید و خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه از روز پنجشنبه 11 آذرماه آغاز و نخستین برنامه در ابتدای خیابان رهبرماه ورودی مجتمع آفتاب برگزار شده است.

همتی با بیان اینکه تئاتر شهروندی در دو نوبت صبح و عصر روز جمعه در بوستان خلدبرین، روز شنبه 13 آذر ماه در فضای باز کنار ارگ کریم‌خانی اجرا شده است و روز یکشنبه 14 آذرماه ساعت 16 مقابل حرم مطهر حضرت سیّد علاءالدین (ع) اجرا می‌شود تصریح کرد: در هر نوبت اجرا بیش از 300 نفر به تماشای تئاتر نشستند و استقبال خوبی از این برنامه شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: این گروه تئاتر روز پنجشنبه 18 آذرماه ساعت 16 در سه‌راه احمدی و ساعت 19 در خیابان ستارخان ابتدای خیابان عفیف‌آباد به اجرای برنامه برای مردم خواهد پرداخت.

وی همچنین از اجرای این تئاتر خیابانی در روز جمعه 19 آذرماه در سه نوبت خبر داد و گفت: گروه هنری سازمان ساعت 9 صبح در بلوار شهید چمران، ساعت 11 در ابتدای خیابان 9 دی ورودی مصلای نمازجمعه و ساعت 16 در بوستان آزادی برنامه خود را به شهروندان تقدیم می‌کند.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه این دوره از اجرای تئاترهای خیابانی نخستین دوره‌ای است که در سطح شهر اجرا می‌شود اظهار کرد: بازخورد این دوره در بین مردم با نظرسنجی که از آنها صورت می‌گیرد بررسی، این برنامه آسیب‌شناسی و برای اجرای تئاتر خیابانی در دوره‌های آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: برای اجراهای آینده مولفه‌های مختلف مرتبط با فرهنگ شهروندی مانند ایمنی و آتش‌نشانی، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، پسماند، فضای سبز و محیط زیست، سبک زندگی و غیره در دستور کار قرار می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری شیراز

شیراز در زمان علی(عمادالدوله)و حسن (رکن الدوله)و عضد الدوله دیلمی( از سال 322تا 372ق)پایتخت بوده‌است. عضدالدوله به آبادی شیراز پرداخت و بناهایی نو در آن ساخت. در دوران فرمانروایی او شهرکی به نام «گرفناخسرو» بازاری طولانی، کاخی با کتابخانه‌ای بسیار غنی، بیمارستان عضدی، نخستین بنای بقعه علی بن حمزه (ع)، قنات رکن آبادی و بنای گهواره دید و ... ساخته شد که برخی از آنها برجای مانده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | سینما و تئاتر