اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950918197165699

جزئیات دریافت گواهی نامه‌ مربیان نهضت سواد آموزی

کد: 13950918197165699

https://goo.gl/iZxDhe

، تهران , (اخبار رسمی): ادامه همکاری 64 هزار آموزش دهنده نهضت از سال 96 منوط به کسب این گواهینامه مربیان نهضت سواد آموزی خواهد بود.

جزئیات دریافت گواهی نامه‌ مربیان نهضت سواد آموزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علی باقرزاده ،رئیس سازمان نهضت سوادآموزی این خبر را  اعلام کرد، او با اشاره به تفاهم نامه سازمان نهضت سواد آموزی با جهاددانشگاهی به منظور برگزاری دوره‌های توانمندسازی مجازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: هماهنگی خوبی میان ما و جهاددانشگاهی وجود دارد. در حال حاضر سرفصل‌های مربوط به این دوره استخراج و بخش زیادی از محتوا تهیه و بارگذاری شده است، بخش دیگری هم که مربوط به تکنیک‌ها و الگوهای تدریس می باشد ، در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: پس از تکمیل این مرحله، ثبت نام فراگیر آغاز می‌شود و هر آموزش دهنده‌ای که با ما همکاری دارد می‌تواند با وارد کردن کدملی ثبت نام  و طی بازه زمانی سه تا پنج ماهه از درس نامه های ارائه شده بر روی پرتال استفاده کند.

وی با بیان اینکه پس از طی این دوره افراد در  مراکز سنجش و ارزشیابی جهاد دانشگاهی حضور یافته و به صورت مجازی آزمون می‌دهند، افزود: به افرادی که حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند، گواهی نامه رسمی آموزش بزرگسالان یا مربی سواد آموزی اعطا می‌شود .

باقرزاده ادامه داد: در حال حاضر 70 هزار آموزش دهنده داریم که بخشی از آنها همکاران فرهنگی ما هستند و نیازی به شرکت در این دوره ندارند، اما حدود 64 هزار نفر باید در این آزمون شرکت کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به ارتباط میان آموزش‌های طی شده و حقوق و دستمزد آموزش دهندگان عنوان کرد: افرادی که سطوح بالاتر آموزش را در ادامه مسیر بگذرانند به حقوقشان اضافه می شود.

وی درباره شرکت مربیان در دوره های آموزشی، تصریح کرد: اگر آموزش دهندگان می‌خواهند با ما همکاری کنند باید دوره را بگذرانند.

باقرزاده افزود: تقویم آموزشی نهضت  سواد آموزی از ابتدای اردیبهشت هرسال شروع می شود و ثبت نام سوادآموزان به نام آموزش دهندگان منوط به دریافت گواهینامه است و اگر به هر دلیلی این امر به تاخیر بیفتد، برگزاری امتحانات را منوط به گذراندن دوره کرده و همکاری را مشروط می کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش