اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950918197345518

برند ارتباط معنوی و تماس عاطفی یک محصول با جامعه مصرف است

اهمیت صیانت از نام تجاری

کد: 13950918197345518

https://goo.gl/w4bHgB

، تهران , (اخبار رسمی): برند را یک علامت و نشان تجاری نیست زیرا برند ایجادکننده یک رابطه احساسی بین مشتریان است.

اهمیت صیانت از نام تجاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت تهران، محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رییس خانه صنعت، معدن استان تهران گفت: برخوردهای متفاوتی درباره برند در جامعه ایرانی شاهد بوده و بسیاری تلاش کرده‌اند برند را به فارسی برگردانند از این‌رو معانی متفاوتی از برند ارائه شده و برخی برند را علامت تجاری و برخی دیگر آن را نام تجاری معنا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع چندین معنا از برند در ایران ارائه شده اما من به عنوان شخصی که سالیان سال در کار تجارت مشغول فعالیت هستم به یک تعریف مشخص از معنای برند رسیده‌ام؛ به نظر من برند ارتباط معنوی و تماس عاطفی یک محصول با جامعه مصرف است که با تداوم تولید یک محصول خاص در ذهن مشتریان ایجاد شده است.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: هر واحد تجاری به زمان احتیاج دارد که دوران بلوغ خود را طی کند و تبدیل به یک برند تجاری شود. در ایران هم از گذشته تاکنون برندها جلوه خاصی داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه وقتی از اتوبان قم- تهران می‌گذرید و تابلوهای تبلیغاتی حاج حسین و پسران را به وفور مشاهده می‌کنید؛ مسئله‌ای ناراحت‌کننده است تصریح کرد: این مسئله بسیار مرا مکدر می‌کند چراکه زحمات یک فرد که در سال‌ها توانسته است یک ارتباط عاطفی با مشتریان برقرار کند اینگونه به صورت علنی به یغما می‌رود و اینجاست که اهمیت حفظ صیانت از محصول مهم می‌شود.
به گفته مرتضوی، در جامعه امروزی حفظ صیانت از برند و رابطه عاطفی اهمیت زیادی دارد و باید برای آن یک سازوکار مشخص تعریف شود. در واقع همه حمایت‌هایی که برای حفظ برند انجام می‌شود به این دلیل است که بتوان آنگونه که شایسته و بایسته است از این رابطه معنوی حفظ و صیانت شود.
وی افزود: در اینجا لازم می‌دانم به تجربه شخصی خود اشاره کنم؛ یک کارخانه آرد را به صورت خانوادگی راه اندازی شد و برای خود نام تجاری داشت اما در آن دوره صیانت از نام تجاری مانند امروز اهمیت نداشت و دیگران به راحتی از نام محصولات یکدیگر استفاده می‌کردند ؛ بعد از مقبول شدن این برند در بین مردم بیشتر همکاران ما آرد تولیدی خود را به همان آرد به بازار عرضه می‌کردند اما باید از این ارتباط عاطفی حمایت شود ؛ پس از مدتی تصمیم گرفته شد تا کارخانه به محل بزرگتری انتقال داده شود که متاسفانه در این انتقال همکاران ما یک اشتباه بزرگ مرتکب شدند و در کنار نام برند کارخانه ما، یک پسوند اضافه کردند که همین مسئله باعث شد دیگر استقبال از محصول ما مانند گذشته نباشد.
وی در ادامه گفت: همین مسئله باعث شد کارشناسان ما به دنبال دلیل این مشکل باشند که چرا با وجود ثبات کیفیت، بازار این محصول با مشکل مواجه شده بود.
مرتضوی در پایان گفت: این مسئله باعث شد به این نتیجه برسیم که نباید به رابطه عاطفی خود با مصرف‌کنندگان بی‌احترامی کرد البته تفسیرهای علمی و دانشگاهی با تفسیر حسی من تفاوت چشمگیری دارد.
ترکیب اشاعه این رابطه عاطفی می‌تواند به منظور شناخت درست‌تر درباره برند به ما کمک کند. من برند را یک علامت و نشان تجاری نمی‌دانم به نظر من برند ایجادکننده یک رابطه احساسی بین مشتریان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]