اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950918197405499

شل و توتال به میادین نفتی ایران آمدند

کد: 13950918197405499

https://goo.gl/vwkHp0

، تهران , (اخبار رسمی): شل و توتال «رئوس قراردادی» یا توافق های غیرالزام آوری را با وزارت نفت ایران برای توسعه میادین نفتی آزادگان جنوبی و یادآوران و همچنین میدان گازی کیش امضا خواهند کرد.

شل و توتال به میادین نفتی ایران آمدند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، بلومبرگ، تیتر یک خود را به ایران اختصاص داده است و در آن از ورود شل و توتال به میادین نفتی ایران خبر داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یک مقام وزارت نفت گفت: رویال داچ شل و توتال، در روز چهارشنبه توافق اولیه‌ای برای توسعه میادین نفت و گاز ایران امضا کردند. این اولین معاملات نفتی اروپا با کشورهای حوزه خلیج فارس بعد از برداشته شدن تحریم‌های ایران است.

این مقام وزارت نفت که خواست نامش فاش نشود، می‌‌گوید:«شل و توتال «رئوس قراردادی» یا توافق های غیرالزام آوری را با وزارت نفت ایران برای توسعه میادین نفتی آزادگان جنوبی و یادآوران و همچنین میدان گازی کیش امضا کردند.» 

این معامله اولین قرارداد شرکت‌های اروپایی با ایران برای توسعه میادین نفتی ایران از زمان لغو تحریم‌ها از ماه ژانویه است. شرکت توتال هم‌چنین ماه گذشته برای توسعه پروژه‌های گازی ایران یک قرارداد 4.8 میلیارد یورویی امضا کرد.

میدان آزادگان جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین میادین نفت و گاز کشور، در 120 کیلومتری اهواز و در حاشیه مرز ایران و عراق واقع شده است. در مهرماه سال 1388، قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی به ارزش 2.5 میلیارد دلار در قالب بیع متقابل بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت چین امضا شد و در نهایت با توجه به تغییرهای اعمال شده در طرح جامع توسعه (MDP)، عملیات اجرایی این طرح از شهریور سال 1391 همزمان با تصویب طرح جامع تجدید نظر شده توسعه میدان (RMDP) آغاز شد. این در حالی بود که در همان زمان، عراق با برداشت روزانه 210 هزار بشکه نفت از میدان آزادگان جنوبی بیش از چهار برابر ایران از این میدان مشترک نفتی برداشت می کرد.

بر اساس گزارش، میدان یادآوران نیز در استان خوزستان در 70 کیلومتری جنوب غربی شهر اهواز  و شمال خرمشهر ، واقع شده است. ابعاد میدان 15 در 45 کیلومتر است. حجم نفت درجای این میدان نفتی 17 میلیارد بشکه  برآورد می‌شود.

میدان گازی کیش نیز در فاصله 30 کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد و طی لرزه‌نگاری دو بعدی در سال 1968 شناسایی شد. اولین چاه این میدان گازی در 26 می 1968توسط شرکت اسکو برای ارزیابی پتانسیل هیدروکربوری افق آسماری، گروه بنگستان، خامی و دهرم حفاری شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]