اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920197575797

نقش اطلاع رسانی در تامین امنیت جامعه

کد: 13950920197575797

https://goo.gl/tfXfyU

، تهران , (اخبار رسمی): اطلاع رسانی نرم افزاری و سخت افزاری پلیس یک گام جدی در مسیر تامین امنیت روانی جامعه است.

نقش اطلاع رسانی در تامین امنیت جامعه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی،سرهنگ مهدی نوروزی،معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر این مهم در در نشست کمیسیون اطلاع رسانی پلیس استان گفت: یکی از ظریف ترین ماموریت های پلیسی ، فعالیت های اجتماعی بوده و در این عرصه دقیق ترین و حساس ترین کار ، اطلاع رسانی پلیس است.

او افزود: فعالیت های رسانه ای و کار با اصحاب رسانه ها و جراید نیازمند تخصص حرفه ای است که نیروی انتظامی نیز در این خصوص توجه جدی دارد تا علمی، به روز، کارآمد و موثر به پیش برود و اطلاع رسانی درست، سالم و شفاف به مردم داشته باشد.

سرهنگ نوروزی خاطر نشان کرد: امروز عصر فناوری و اطلاعات و تضارب اخبار است و سازمان هایی می توانند در نیل به اهداف خود و بیان و تشریح سیاست های اجرایی و جلب مشارکت های مردمی برای انجام ماموریت های شان به نتیجه و موفقیت برسند که از این ظرفیت به نحو شایسته ای استفاده ببرند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تامین امنیت روانی، ارتقای احساس امنیت و افزایش اعتماد عمومی در سایه امنیت اجتماعی را از مهم ترین نتایج مثبت اطلاع رسانی در کار پلیس دانست و گفت: با ذائقه شناسی افکار عمومی و نیاز سنجی های به روز شده می توانیم وظیفه خطیر خود در این بخش مهم و ظریف و دقیق را مطلوب و شایسته انجام دهیم.

وی درباره شیوه های انتشار اخبار نیز بر ظرافت های خاص و اثر گذار و متنوع تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مرکز اطلاع رسانی پلیس استان در تولید نرم خبرهای آموزشی و گزارش های ویژه در کنار اطلاع رسانی اخبار عملکرد و اقدامات فرماندهی انتظامی استان عملکرد خوبی داشته که این فعالیت قابل تقدیر و تشکر است.

سرهنگ نوروزی در پایان گفت: خلاء های خبری در اطلاع رسانی باعث می شود تا افراد یا سازمان هایی در حوزه خبر پلیس اظهار نظر کنند که آگاهی کامل با این حوزه و مسئولیت حساس و مهم را نداشته و یا رسانه ها فرصتی بیابند برای آنچه به زعم خود در وقوع یک ماجرا یا انتشار خبر پلیسی به آن می اندیشند و در اینجاست که ما باید با تشکیل اتاق های اندیشه ورزی و بارش فکری و اظهار نظر کارشناسان و حتی نظر خواهی از فرماندهان شهرستان ها، خلاءهای خبری و اطلاع رسانی پلیس را به حداقل برسانیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]