اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920197785763

ارزیابی ذخیره ماهیان آب‌های خلیج فارس و دریای عمان

کد: 13950920197785763

https://goo.gl/K7BOm1

، تهران , (اخبار رسمی): در 85 نقطه آب‌های خلیج فارس به روشی خاص تور ماهیگیری به عمق 30 متر در دریا پهن می شود و انواع ماهیان به تور افتاده شمارش و وزن‌گیری شده و بر اساس نوع و تعداد و روش ریاضی آماری از حجم ذخایر ماهیان خاویاری به دست می‌آید.

8

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، ارزیابی و پایش ذخیره ماهیان آب‌های خلیج فارس و دریای عمان توسط کشتی فردوس متعلق به موسسه علوم تحقیقات شیلات کشورانجام می شود.

در این روش در 85 نقطه آب‌های خلیج فارس به روشی خاص تور ماهیگیری به عمق 30 متر در دریا پهن می شود و انواع ماهیان به تور افتاده شمارش و وزن‌گیری شده و بر اساس نوع و تعداد و روش ریاضی آماری از حجم ذخایر ماهیان خاویاری به دست آمده و گونه های در معرض انقراض مشخص می شود و مضاف بر اینکه این اطلاعات در بانک اطلاعات دریایی ثبت شده و برای مواردی همچون سرمایه گذاری برای پرورش یا ممنوعت صید نوع ماهی استفاده می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]