اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950921198585730

صعود شش پله ای شاخص های توسعه انسانی ایران

کد: 13950921198585730

https://goo.gl/3EjU7p

، تهران , (اخبار رسمی): ایران در رده دوم کشورهای دارای برنامه برای کاهش مرگ بر اثر بیماری‌های غیرواگیر قرار دارد، هر چند که داشتن برنامه به معنای جایگاه مطلوب در این خصوص نیست.

صعود شش پله ای شاخص های توسعه انسانی ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت،این خبر را اعلام کرد و گفت: شاخص توسعه انسانی ما در حال حاضر 766 هزارم از یک است که نشان دهنده حرکات بسیار جدی در 30 و چند سال گذشته در حوزه توسعه انسانی است.
وی در ادامه افزود: در 32 سال منتهی به 2012 ، کشور ما از لحاظ توسعه انسانی، سالانه رشد یک و شش دهمی داشته، در حالیکه گروهی که با توسعه اقتصادی و اجتماعی بالا در آن قرار داریم، این عدد 73 صدم درصد و متوسط رشد کل کشورها 69 صدم درصد بوده است، یعنی ایران بیش از دو برابر درصد رشد کشورهای هم سطح و کل کشورها رشد داشته است.
به گفته معاون کل وزارت بهداشت، در هشت سال گذشته بالاترین رشد شاخص توسعه انسانی را داشتیم بطوریکه در سال 2014 ( سال 93)، بین 188 کشور جهان، شش پله صعود کردیم و رتبه 69 را داریم البته با توجه به مقضیات فرهنگی و سطح انتظارات مردم و مسئولین نظام و با توجه به اسناد بالادستی دوره چشم انداز سال 1404، هنوز مکفی نیست و اقدامات جدی تری را می طلبد.
قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در زمینه این اقدامات یکی از شاخص های اصلی و سه گانه، حوزه سلامت است که بالاترین رشد را ایجاد کنیم چراکه اکنون در دوره ای هستیم که از بیماری های واگیر خارج و با بیماری های غیر واگیر مواجهیم.
وی افزود: خوشبختیم که اعلام کنیم در ارزیابی بیماری های غیر واگیر، ایران از نظر کیفیت و استحکام برنامه هایی که درخصوص کاهش عوامل خطر و میزان بروز بیماری های غیرواگیر ارائه کرده است، از 14 معیار تعریف شده، رتبه دوم را دارد.
حریرچی تاکید کرد: تمام موفقیت های حوزه سلامت و رشدهایی که در 30 سال و سه سال اخیر حاصل شده، با روش های کارآمد، کارآ و با هزینه های نسبتا کمی صورت گرفته و ما در کشورهای هم سطح خودمان میزان اعتباری که مجموع دولت و بیمه ها برای هزینه های عمومی تامین کرده اند، جزو پایین ترین درصد هاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان