اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950921199155763

صادرات 50تن شاه میگو از دریاچه سد ارس پلدشت

کد: 13950921199155763

https://goo.gl/TekRnW

، تهران , (اخبار رسمی): معاون مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: با صادرات 50 تن شاه میگوی دراز از تنها منبع آب شیرین پرورش شاه میگوی کشور، 600هزاردلار ارز عاید کشور شد.

صادرات 50تن شاه میگو از دریاچه سد ارس پلدشت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، محمدباقر قریشی در این خصوص اظهارداشت: با پایان یافتن صید شاه میگو از اول تیر تا بیستم آذر سالجاری از دریاچه پشت سدارس، 50 تن شاه میگوی دراز آب شیرین صید و به کشورهای اروپایی صادر شد.

وی با بیان اینکه با صادرات این میزان شاه میگوی دراز، 600 هزار دلار ارز عاید کشور شد اظهارداشت: دریاچه پشت سدارس تنها منبع آب شیرین پرورش شاه میگوی دراز کشور است.

معاون مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: شاه میگوی داراز آب شیرین پس از عمل آوری و بسته بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش، دانمارک، ایتالیا و فرانسه و کشورهای آسیای میانه از قبیل روسیه، ارمنستان و آذربایجان و کشورترکیه صادر می  شود.

قریشی افزود: با آغاز فصل جفت گیری شاه میگوی داراز آب شیرین دریاچه پشت سدارس پلدشت، فعالیت صید و صیادی این گونه ارزشمند آبزی از امروز بیستم آذر تعطیل اعلام شد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]