اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950922199756416

همزمان با 20 شهر دنیا در تبریز برگزار می شود

نمایشگاه "100 پوستر برای همزیستی مسالمت آمیز"

کد: 13950922199756416

https://goo.gl/4B2pM9

، تبریز , (اخبار رسمی): جشنواره پوستر "فور تومارو" امسال با محوریت همزیستی مسالمت آمیز، همزمان با 20 شهر دنیا در تبریز نیز آغاز به کار کرد.

نمایشگاه "100 پوستر برای همزیستی مسالمت آمیز"

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز، "سارا نخعی" گرافیست و طراح تبریزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه 100 پوستر با موضوع همزیستی مسالمت آمیز در تبریز گفت: جشنواره پوستر "فور تومارو" امسال با محوریت همزیستی مسالمت آمیز، همزمان با 20 شهر دنیا در تبریز نیز آغاز به کار کرد.

وی گفت: در این رقابت حدود 5300 اثر از طراحان اقصا نقاط جهان شرکت داشتند که تعداد 400 اثر به عنوان لیست اولیه و 100 اثر به عنوان پوسترهای تاپ جشنواره برای برگزاری نمایشگاه در نقاط مختلف جهان انتخاب شدند.

وی افزود: داوری این رویداد بزرگ هنری در بخش ابتدایی به صورت آنلاین  و در مرحله نهایی به صورت حضوری انجام شد، که هنرمندان بزرگی از جمله نوما بار و نیکولاس تروکسلر را میتوان از چهره های شاخص داوری  این دوره نام برد.
این گرافیست تبریزی خاطرنشان کرد: در بین صد اثر برتر نام چند ایرانی نیز به چشم می خورد و فرهنگسرای کیاوش با همکاری آقایان داریوش اللهیاری و یاشار مشیرفر به عنوان هماهنگ کننده با دبیرخانه جشنواره در پاریس، برای دومین سال پیاپی این آثار را دراین مکان به نمایش درآوردند.

نخعی ادامه داد: این پوسترها عموما برای مخاطب عام و عموم مردم طراحی شده اند و دلیل مناسبی برای حضور  تمام اقشار در نمایشگاه و بازدید آنها از این آثار می باشد.

وی مهمترین اهداف اصلی فرهنگسرای هنری کیاوش را توسعه و ارتقای دانش هنرهای تجسمی و اثر آن بر فرهنگ و مردم، فراهم ساختن زمینه رسیدن به هنر تجسمی متعالی، فراهم ساختن زمینه‌های همکاری و مشارکت در فعالیت‌های هنری اصلی گالری برای هنرمندان و نمایندگی هنری بین ایران و دیگر کشورها دانست و گفت: اطمینان از انجام تمام فعالیت‌های هنری در چارچوب قوانین و مقررات کشور مربوطه، کشف استعدادها و ارائه آثار هنرمندان و تلاش در راستای رونق هنر و بیان هنری آزاد و خلاقانه، معرفی و عرضه دستاوردهای هنرهای تجسمی داخل و خارج از کشور به علاقمنذان در راستای حمایت از هنرمندان و بازگشایی دریچه ای نو به فعالیت هنرمندان از جمله اهداف فعالیت این فرهنگسرا است.

نخعی در پایان گفت: این نمایشگاه در چهارراه منصور، کوچه سیدزاده، پلاک 13، از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر و تا 25 آذر برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]