اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950925201125730

وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش پزشکان عمومی و متخصص در طرح تحول سلامت

کد: 13950925201125730

https://goo.gl/GBQzpR

، تهران , (اخبار رسمی): تعداد پزشکان عمومی و متخصص در مناطق محروم در قبل از اجرای طرح تحول سلامت از 2200 نفر به 5749 افزایش یافته است و در حال حاضر پزشکان و متخصصان در 338 بیمارستان و 331 شهر محروم حضور دارند.

افزایش پزشکان عمومی و متخصص در طرح تحول سلامت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان، حسن هاشمی وزیر بهداشت این خبر را اعلام کرد و گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت فقط 5 درصد از پزشکان طرحی در بیمارستان ها می ماندند و بقیه مطب می زدند زیرا پول مناسبی به آنها پرداخت نمی شد و آنها از مردم می گرفتند در حالی که در حال حاضر 843 پزشک مقیم در 412 بیمارستان حضور دارند البته در بیمارستانهای کمتر از 100 تخت بیمارستانی ممکن است پزشک مقیم نباشد.

هاشمی با بیان این که اقبال پزشکان از حضور در بخش دولتی از 18 درصد  به 47 درصد افزایش یافته است، گفت: تعداد زیادی از آنها مطب خود را تعطیل کردند و به بخش دولتی آمدند اما بیمه ها در پرداخت مطالبات آنها تاخیر دارند.

او در ادامه از ساخت 5080 پایگاه سلامت، 1902 مرکز جامع خدمات سلامت و 2500 خانه بهداشت جدید در قالب طرح تحول سلامت در کشور خبر داد و گفت: به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت بکار گرفته شده است.

 وزیر بهداشت افزود: پایگاه‌های سلامت به ازای هر 6 تا 12 هزار و 500 نفر ایجاد شدند که در آنها 4 مراقب سلامت به مردم خدمات ارائه می دهند البته در برخی از این پایگاهها پزشکان خانواده نیز حضور دارند.

 وی ادامه داد: درحال حاضر در روستاها به ازای هر 1000 نفر یک خانه بهداشت با دو بهورز خانم و آقا وجود دارد و هیچ شهری نیست که خانه بهداشت نداشته باشد و برای اولین بار برای 11 میلیون نفر حاشیه نشین خدمات بهداشتی ارائه شد.

وی در ادامه با اشاره به پخش گزارشی از جنوب کرمان مبنی بر واکسن نزدن یک فرد، گفت:  تعجب می‌کنم که چطور گشتید و این فرد را پیدا کردید و بعد از آن به سراغ مسئولان نرفتید و از آنها بپرسید.

هاشمی با بیان اینکه تا کنون  2 میلیون متر مربع از فضاهای بیمارستانی نوسازی و بازسازی شده اند، افزود: همچنین 12907 تخت جدید بیمارستانی جدید در سه سال گذشته ساخته شد .

وزیر بهداشت یادآورشد: در حوزه ساخت تخت های ویژه به اندازه 50 درصد از تخت های ویژه کل کشور در این سه سال تخت جدید ساخته شد.

او در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه ثریا مبنی بر سه بار دعوت از وزیر بهداشت برای حضور در این برنامه گفت: هر وقت شما بگویید من آماده حضور در این برنامه هستم دیدم شعار این برنامه دیده بانی برای پیشرفت ایران است و پیشرفت کشور هم با بهانه گیری حل نمی شود و تعداد ما کم اما مشکلات و دشمنان ما زیاد است

وزیر بهداشت با بیان اینکه در هفته وحدت به سر می بریم گفت: باید منافع ملی را در نظر گرفت و مشکلات مردم را با تدبیر حل کرد و  هر وقت که بررسی منصفانه باشد در برنامه ثریا حضور می یابم زیرا هیچ یک از ما منزه نیستیم. هاشمی خاطرنشان کرد:  پیشرفت کشور با گفتن نقطه ضعف ها میسر نیست و باید نقاط قوت دولت ها را بنا به فرموده های مقام معظم رهبری و امام راحل بگوییم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان